Розділи
лекції,конспекти
Конпекти уроків Французька мова
Конспекти Історія стародавнього світу
Конспекти уроків по русскому языку
конспекти уроків по історії середніх віків
Конспекти уроків з географії
материків і океанів
Конспекти уроків основи здоров’я
Конспекти уроків з допризовної підготовки
Конспекти уроків
Основи медичних знань
Конспекти уроків з економіки
Конспекти Людина і світ
Поурочні плани з основ праці
Поурочні плани з фізичної культури
Поурочні плани з математики
Поурочні плани з арифметики
Поурочні плани з геометрії
Урок
№ 3
Тема: За допомогою лише кольорів і техніки накладання
фарб
передати певній настрій.
Мета: учити порівнювати природне і штучне світло,
ліпити
кольром обєм, застосовувати вміння навички, при виконанні роботи
кольорами;
викликати цікавість до творчості; розвивати навички роботи пензлем;
виховувати
працьовитість, старанність, терпіння, витримку в праці,
спостережливість,
логічне мислення, уміння аналізувати свою діяльність.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: для вчителя
– репродукції картин, плакат „Відтінки
кольорів”; для учнів – альбом,
акварельні фарби, гуаш, пензлики, склянка для води, ганчірка.
Хід уроку:
Організація уваги учнів, оголошення теми
та мети уроку
Актуалізація опорних знань і вмінь
Слово вчителя.
Вузлики на память.
Слово „живопис”
означає „писати
життя” в усьому його багатсві та
розмаїтті. Художник кольором на площині
здатен розкривати світ людських почуттів, характерів, передавати
найтонші
відтінки настроїв, невломих миттєвостей, навіть мерехтіння світла й
подих
свіжого повітря.
IV, Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя.
Основним
у мові живопису є колір. Не випадково говорять, що живопис – це
мистецтво кольорів
або симфонія барв.
Кольори та кольрові поєднання допомагають
художникові
передати у своїх роботах природне різнобарвя та якомога точніше
відтворити
певні художні образи.
Властивості
фарб
по-різному передавати кольори, а також прийоми роботи з ними
називаються
технікою. Техніку акварельного живопису можна охарактеризувати як
ніжну,
прозору, легку, повітряну, світлоносну, іноді сумну та серпанкову.
Найосвітленіші місця в акварелі досягаються просвічуванням білого
паперу крізь
прозорий шар фарби. На соковитість і насиченість кольору впливають
якість
паперу та його здатність вбирати вологу.
Аквареллю
можна
працювати на зволоженому папері, „по-вологому”. Цей прийом дає зображення з мякими переходами
одного кольору в інший.
Накладанням тонкого шару прозорих акварельних фарб на просохлі фарби
можна
досягти особливої чистоти й прозорості кольорів, чіткості найдрібніших
деталей.
Гауш,
на відміну від акварелі,
належить до непрозорих фарб. Під шаром гуаші не
видно паперу чи іншої поверхні, тому гуаш називають пастозною (густою)
фарбою.
Кольори, утвороні гуашшю, вирізняються насиченістю, оксамитістю,
дзвінкістю,
яскравістю та чіткістю й контрасністю.
Гуашшю
можна
працювати пензлями і навіть пальцями. Наносять фарбу або чіткими
мазками, або
розмитими, з плавними переходами одного кольору в інший.
Певне
поєднання
кольорів на картинах передає різні враження, настрій, викликає безліч
почуттів.
V.
Практична діяльність учнів
Творче завдання.
Створіть абстрактну За допомогою лише кольорів і техніки накладання
фарб передати певній
настрій. Назвіть композицію,
визначте настрій. Матеріал
за вибором (акварельні фарби, гуаш тощо).
VI.
Завершення уроку
Учитель підводить підсумки: аналізує характерні
помилки в роботах учнів;
дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяльність учнів на уроці.
VII.
Домашнє завдання
Принести: альбом, акварельні фарби, гуаш, пензлики, склянка
для
води, ганчірка.