КОНСПЕКТИ УРОКІВ З РІЗНИХ ПРЕДМЕТІВ

Замовте книгу(Складіть заявку) - ви можете замовити книгу з інтернет магазину Yakaboo DESIGN BY VITALIY SAMILYK


Личная информация
-
Дополнительная информация

Віталій Самілик

Создайте свою визитку



 
..................................................................

Поурочні плани з образотворчого мистецтва(конспекти-уроків)


Урок № 2

 

Тема: Створити абстрактну композицію за допомогою ритму і контрасту кольорових ліній, штрихів, крапок, плям.

Мета: продовжити знайомство з графікою як одним із видів образотворчого митсецтва; учити застосовувати знання в практичній діяльності, свідомо користуватися різними художніми техніками та матеріалами для виконання творчих робіт; формувати творче мислення, уміння аналізувати; виховувати любов і цікавість до творів образотворчого мистецтва.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: для вчителя – репродукції картин, плакат „Вправи на різні типи ліній”; для учнів – альбом, графічні матеріали, гумка.

Хід уроку:
Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку

Актуалізація опорних знань і вмінь

Слово вчителя.

Вузлики на память.

Композиція (латинське слово, що означає «створення», «побудова», «поєднання», «зв'язок») немов збирає всі основні елементи зображуваного в єдине ціле.

IV.   Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя.

Ви вже знаєте, що мовою мистецтва можна передати найтонші порухи душі людини, мінливість природи, картини реального і фантастичного світу. Але щоб створити довершений, цілісний художній образ, треба знати певні правила. Передусім правила композиції, характерні для всіх видів мистецтва.

Композиція (латинське слово, що означає «створення», «побудова», «поєднання», «зв'язок») немов збирає всі основні елементи зображуваного в єдине ціле.

Правило перше: в композиції обов'язково повинно бути головне та другорядне (головний персонаж, предмет або форма).

Правило друге: головне в композиції вирізняється розміром (малим чи великим порівняно з іншим); формою, кольором, характером і розташуванням.

Правило третє: на картині створюється композиційна цілісність, коли жоден елемент не можна ні додати, ні вилучити, не змінивши загального враження.

Композиція може бути абстрактною, де немає конкретних реальних предметів, а задум, почуття передано лініями, формами, кольорами.

Ви вже знаєте, що в реалізації композиції неабияке значення має формат паперового аркуша та спосіб його розміщення (горизонтальний чи вертикальний).

Простежимо, як впливає розміщення аркуша на наше сприйняття, розглянувши абстрактну композицію В. Кандинськог.
Якщо перевернути зображення, то чорний круг ніби викочується з аркуша (1а), а в разі горизонтального розміщення круг переміщується праворуч і композиція втрачає рівновагу.

Поміркуймо разом. Якщо ви поглянете на зображення, а потім заплющите очі і через деякий час поглянете на композицію знову, то що найбільше приверне вашу увагу — розмір, форма чи колір фігур?

У композиції В. Кандинського головним елементом ви, безперечно, визначили контрастну до переважно тонких ліній чорну пляму круга. Контраст є важливим засобом організації композиції. У графіці він може виявлятися порівнянням ліній — товстих/тонких, лінивих/динамічних (рухливих); форм — загострених/округлих,
маленьких/великих; кольорів і плям — яскравих/тьмяних, темних/світлих. Наприклад, на тлі тоненького павутиння ліній головним акцентом (контрастом) буде чорна пляма — павук, що причаївся, чекаючи на здобич.

У композиціях, які складаються з однакових елементів, інколи важко вирізнити головне або другорядне. Але зазвичай такі елементи повторюються в певному порядку, що створює відчуття ритму, який об'єднує їх у композиції. Ритм елементів (хаотичних або
упорядкованих) ми можемо спостерігати і в абстрактних композиціях. Ритм ліній, плям у графічному зображенні можна порівняти з ритмом музичних творів: упорядкованих — з вальсом, галопом, маршем, хаотичних — з музичними джазовими композиціями.


V.    Практична діяльність учнів

Творче завдання.

Створіть абстрактну композицію за допомогою ритму та контрасту кольорових ліній, штрихів, крапок, плям. Назвіть композицію, визначте настрій. Матеріал за вибором (кольорові олівці, фломастери тощо).

VI.   Завершення уроку

Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в роботах учнів; дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяльність учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання

Принести: альбом, акварельні фарби, гуаш, пензлики, склянка для води, ганчірка.



Сайт создан в системе uCoz