Розділи
лекції,конспекти
Конпекти уроків Французька мова
Конспекти Історія стародавнього світу
Конспекти уроків по русскому языку
конспекти уроків по історії середніх віків
Конспекти уроків з географії
материків і океанів
Конспекти уроків основи здоров’я
Конспекти уроків з допризовної підготовки
Конспекти уроків
Основи медичних знань
Конспекти уроків з економіки
Конспекти Людина і світ
Поурочні плани з основ праці
Поурочні плани з фізичної культури
Поурочні плани з математики
Поурочні плани з арифметики
Поурочні плани з геометрії
Урок № 11
Тема: Декоративне-прикладне
мистецтво. Витинанка. Створити орнаментовану (геометричну, рослинну,
зооморфну)
закладку для книжки в техніці за вибором (витинанка, аплікація).
Мета: познайомити з
видом образотворчого мистецтва декоративно-прикладним мистецтвом
– витинанкою; розвивати
моторику рук, образне мислення, зорову і емоційну чутливість.
Виховувати
акуратність, формувати естетичні почуття, активізувати ініціативу учнів.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: для вчителя
– вироби народних майстрів, репродукції різних видів
витинанок, учнівські
роботи витинанки; для учнів – кольоровий
папір,
кольоровий картон, ножиці, клей, альбом, олівець, ганчірку.
Хід уроку:
Організація уваги учнів, оголошення теми та мети
уроку
Актуалізація опорних знань і вмінь
IV. Вивчення нового матеріалу
Розповідь учителя.
Багатоманітність композицій в декоративному
мистецтві може утворюватися
простим повторюванням одного елемента орнаменту (рапорту). Розташувавши
його в
одному напрямку, ми отримаємо стрічковий орнамент, а повторивши рапорт
у довжину
і висоту отримуємо сітчастий орнамент. Сітчасту композицію можна
побачити на
тканинах, шпалерах, у декорі стін і підлоги, де візерунок повторюється
по всій
їх площині.
Крім рапортного повторення, використовується
симетричне
розташування елементів композиції, у якій ліва та права частини
онакові.
Симетричну композицію має зображення на тарілках українському рушнику,
килимах.
Композиції, побудовані на основні симетрії,
налаштовують
нас на спокійне споглядання. Цілісність та рівновага в симетричній
композиції
досягається точним повторенням її елементів відносно осі симетрії.
V.
Практична діяльність учнів
Творче завдання.
Створіть орнаментовану (геометричну, рослинну,
зооморфну) закладку для книжки в техніці за вибором (витинанка,
аплікація).
Порада.
Можна утворити два стрічкових орнаменти, якщо
папір, з якого вирізали витинанку, наклеїти. Варто обрати тло
контарсного
кольору.
VI.
Завершення уроку.
Учитель підводить підсумки: аналізує характерні
помилки в роботах учнів;
дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяльність учнів на уроці.
VII.
Домашнє завдання.
Принести: кольоровий папір, кольоровий картон,
ножиці, клей, альбом,
олівець, ганчірку.