КОНСПЕКТИ УРОКІВ З РІЗНИХ ПРЕДМЕТІВ

Замовте книгу(Складіть заявку) - ви можете замовити книгу з інтернет магазину Yakaboo DESIGN BY VITALIY SAMILYK


Личная информация
-
Дополнительная информация

Віталій Самілик

Создайте свою визитку



 
..................................................................

Поурочні плани з образотворчого мистецтва(конспекти-уроків)


Урок № 10

Тема: Декоративне-прикладне мистецтво. Витинанка. Створити орнаменти різних видів на основі виготовлення рапорту.

Мета: познайомити з видом образотворчого мистецтва декоративно-прикладним мистецтвом – витинанкою; розвивати моторику рук, образне мислення, зорову і емоційну чутливість. Виховувати акуратність, формувати естетичні почуття, активізувати ініціативу учнів.  

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: для вчителя – вироби народних майстрів, репродукції різних видів витинанок, учнівські роботи витинанки; для учнів – кольоровий папір, кольоровий картон, ножиці, клей, альбом, олівець, ганчірку.

Хід уроку:

Організація уваги учнів, оголошення теми та мети уроку

Актуалізація опорних знань і вмінь

Слово вчителя.

Вузлики на память.

Декоративне мистецтво – це художня творчість, повязана переважно з прикрашанням будівель, помешкень, оздобленням одягу і виготовлення прикрас. Загадкове слово „декор” так і перекладається з латини – „прикрашаю”. Твори декоративного мистецтва можуть бути графічними, живописними, скульптурними.

IV,   Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя.

З давніх-давен люди створювали потрібні й корисні речі і обовязково їх прикрашали. А там, де виникала краса, починається мистецтво.

Мистецтво створення побутових речей (посуду, рушників, меблів) та водночас їх художнього оздоблення дістало назву декоративно-ужиткового.

Здавна найпростішим декором були навкісні та хвилясті лінії, спіралі, завитки, крапки, намальовані або вирізані на глиняному посуді. Ритмічно повторюючи, вони утворювали орнамент.

Орнамент упродовж тисячоліть лишається основою народної творчості. В ньому відображені вірування, звичаї народу та його національні традиції. Часто саме за орнаментом можна визначити, якому народові належить виріб. Орнамент, ніби музичний інструмент, що награє мелодії давніх і сучасних культур чи то українсткого, чи то єгипетського, чи то перуанського народів.

Існує кілька видів орнаменту, які визначаються особливістю стилізованих елементів, з яких вони складаються. Стилізація – це узагальнення та спрощення.

Геометричний орнамент – грунтується на ритмічному повторенні геометричних елементів, фігур: ліній, ромбів, трикутників.

Рослинний – на повторенні стилізованих природних форм: квітів, листків, плодів, гілочок.

Зооморфний (звіриний) – на повторенні стилізованих зображень тварин і птахів.

Найпростішим елементом будь-якого орнаментального мотиву є рапорт. Його найпростіше ми бачимо в виконанні витинанки. На основі одного рапорту можна виготовити безліч стрічкових орнаментів. Якщо чергувати рапорт з іншими, їх кількість може бути нескінченною.

V.    Практична діяльність учнів

Створіть орнаменти різних видів на основі виготовлення рапорту (або скористайтесь наведеними).

VI.   Завершення уроку.

Учитель підводить підсумки: аналізує характерні помилки в роботах учнів; дає загальну оцінку виконаним роботам; оцінює діяльність учнів на уроці.

VII. Домашнє завдання.

Принести: кольоровий папір, кольоровий картон, ножиці, клей, альбом, олівець, ганчірку.


 



Сайт создан в системе uCoz