Українська
мова. 5 клас.
№
уроку |
Зміст програмового матеріалу |
Дата |
|
ТЕМА 1. (2г).Вступ |
|
1 |
Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України. |
|
2 |
Зв’язне
мовлення №1. Загальне
уявлення про мовлення; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання,
говоріння, письмо). Навчальне читання мовчки. |
|
|
ТЕМА 2. (10г). Повторення вивченого
в початкових класах. |
|
3 |
Частини мови;
основні способи їх розпізнавання. Іменник. Велика буква і лапки в іменниках. |
|
4 |
Правопис
голосних у відмінкових закінченнях іменників. |
|
5 |
Прикметник.
Голосні у відмінкових закінченнях прикметників. |
|
6 |
Зв’язне
мовлення №2. Мовлення
монологічне і діалогічне; усне і писемне Основні правила спілкування. |
|
7 |
Займенник.
Особові займенники. |
|
8 |
Числівник. |
|
9 |
Дієслово. Не з
дієсловами. Правопис –шся, -ться у
кінці дієслів. |
|
10 |
Прислівник.
Правопис вивчених прислівників. |
|
11 |
Прийменник.
Сполучник. Написання прийменників з іншими частинами мови. |
|
12 |
Тематична
контрольна робота №1.
Навчальне читання мовчки. |
|
|
ТЕМА 3. (10г). Поняття про текст. |
|
13 |
Текст і його
ознаки. Поділ тексту на мікротеми й абзаци. |
|
14 |
Мовні засоби
зв’язку речень у тексті. |
|
15 |
Зв’язне
мовлення №3. Мета
спілкування і адресат мовлення .Складання діалогів за поданим початком. |
|
16 |
Зв’язне
мовлення №4. Ознайомлення з
вимогами до мовлення. Усний докладний переказ. |
|
17 |
Зв’язне
мовлення №5. Докладний
письмовий переказ із елементами опису предметів. |
|
18 |
Поділ речень у
тексті на відоме і нове. Тематичне речення в мікротемі. |
|
19 |
Поняття про
розмовний, науковий, художній, офіційно-діловий та публіцистичний стилі
мовлення (повторення і поглиблення). |
|
20 |
Стилістична
помилка (практично). Недоліки у тексті (практично). |
|
21 |
Тексти різних
типів – розповідь, опис, роздум (повторення). |
|
22 |
Тематична
контрольна робота №2. Складання
діалогів. |
|
|
ТЕМА 4. (30г).Відомості з синтаксису
і пунктуації. |
|
|
ТЕМА 4.1. (15г). Словосполучення.
Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення. Речення з
однорідними членами. |
|
23 |
Словосполучення.
Відмінність словосполучення від слова, його форми і речення. Головне і
залежне слово у словосполученні. |
|
24 |
Словосполучення
лексичні та фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне
позначення. (практично). |
|
25 |
Речення, його
граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом
(загальне ознайомлення). |
|
26 |
Зв’язне мовлення №6.
Створення діалогів, пов’язаних із життєвим досвідом учнів. |
|
27 |
Види речень за
метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні (повторення). |
|
28 |
Окличні
речення. Розділові знаки в кінці речень (повторення). Пунктуаційна помилка та
її умовне позначення (практично). |
|
29 |
Зв’язне
мовлення №7. Особливості
опису окремих предметів. Усний твір-опис предмета у художньому стилі. |
|
30-31 |
Другорядні члени
речення: додаток, означення, обставина. |
|
32 |
Способи
вираження означення, додатка й обставини різними частинами мови. |
|
33 |
Контрольна
робота. Письмовий переказ. |
|
34-35 |
Речення з
однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами. |
|
36 |
Узагальнююче
слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнюючих
словах у реченнях з однорідними членами. |
|
37 |
Тематична
контрольна робота №3.
Контрольне читання мовчки. |
|
|
ТЕМА 4.2. (15г ). Звертання. Вставні слова. Складні
речення. Пряма мова. Діалог. |
|
38 |
Звертання.
Розділові знаки при звертанні (повторення). |
|
39 |
Зв’язне
мовлення №8. Створення
діалогів з використанням доречних звертань. |
|
40 |
Ознайомлення з
найбільш уживаними вставними словами (практично). Виділення вставних слів на
письмі комами. |
|
41 |
Зв’язне
мовлення №9. Усний докладний переказ розповідного тексту, що
містить опис тварини. |
|
42 |
Зв’язне
мовлення №10. Лист рідним,
друзям. Адреса. |
|
43 |
Контрольний диктант. |
|
44-45 |
Складні речення
з безсполучниковим та сполучниковим
зв’язком. |
|
46 |
Кома між
частинами складного речення, що мають будову простих речень, входять у
складне і з’єднані безсполучниковим зв’язком та сполучниками. |
|
47 |
Пряма мова.
Розділові знаки при прямій мові. |
|
48 |
Зв’язне
мовлення №11. Письмовий
переказ тексту з елементами опису тварини. |
|
49 |
Зв’язне
мовлення №12. Відповідь на
уроці української мови за поданим планом в науковому стилі. |
|
50 |
Діалог.
Розділові знаки при діалозі. |
|
51 |
Зв’язне
мовлення №13. Складання
діалогів етикетного характеру. |
|
52 |
Тематична
контрольна робота №4. Виразне читання текстів. |
|
|
ТЕМА 5.1. (15г) .Фонетика. Графіка.
Орфоепія. Орфографія. |
|
53 |
Звуки мови і
звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки. |
|
54 |
Приголосні
тверді та м’які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються звуками г і ґ. |
|
55 |
Зв’язне
мовлення №14. Усний
твір-опис тварини за картиною в художньому стилі. |
|
56 |
Позначення
звуків мовлення на письмі. Алфавіт. |
|
57 |
Зв’язне
мовлення №15 Письмовий
твір-опис тварини в науковому стилі. |
|
58 |
Співвідношення
звуків і букв. Звукове значення букв я,
ю, є, ї. |
|
59 |
Склад. Наголос.
Основні правила переносу. |
|
60 |
Орфоепічний
словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично). |
|
61 |
Вимова наголошених
і ненаголошених голосних. |
|
62 |
Ненаголошені
голосні е, и, о в коренях слів. |
|
63 |
Орфограма
(практично). Орфографічний словник. Орфографічна помилка (практично), її
умовне позначення. |
|
64 |
Зв’язне
мовлення №16. Твір-опис
тварин на основі власних спостережень. |
|
65 |
Уподібнення
приголосних звуків. |
|
66 |
Зв’язне
мовлення. №17. Особливості
будови роздуму. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом
учнів у художньому стилі. |
|
67 |
Тематична
контрольна робота №5. Навчальне аудіювання. |
|
|
ТЕМА 5.2.(15г). Фонетика. Графіка.
Орфоепія. Орфографія. |
|
68-69 |
Найпоширеніші
випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично). |
|
70 |
Зв’язне
мовлення №18. Усний докладний переказ тексту, що містить роздум. |
|
71
|
Спрощення в
групах приголосних. |
|
72
|
Основні випадки
чергування у-в, і-й. |
|
73 |
Позначення
м’якості приголосних на письмі буквами ь,
і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо. |
|
74 |
Зв’язне
мовлення №19. Усний докладний переказ тексту наукового
стилю. |
|
75 |
Контрольна
робота. Письмовий переказ. |
|
76 |
Правила
вживання м’якого знака. |
|
77 |
Правила
вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом. |
|
78 |
Подвоєння букв
на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних
звуків. |
|
79-80 |
Написання слів
іншомовного походження. Словник іншомовних слів. |
|
81 |
Зв’язне
мовлення №20. Замітка в
газету (із шкільного життя) інформаційного характеру. |
|
82 |
Тематична
контрольна робота №6. Контрольне
аудіювання. |
|
|
ТЕМА 6. ( |
|
83 |
Лексичне
значення слова. Однозначні і багатозначні слова (повторення). |
|
84 |
Уживання
багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (повторення). Лексична
помилка (практично). |
|
85 |
Зв’язне
мовлення №21. Усний
твір-оповідання про випадок із життя. |
|
86 |
Контрольна
робота . Письмовий твір. |
|
87 |
Загальновживані
(нейтральні) слова і стилістично забарвлені слова. Ознайомлення з тлумачним і
перекладним словниками. |
|
88 |
Групи слів за
значенням: синоніми, антоніми, омоніми. |
|
89 |
Зв’язне
мовлення №22. Письмовий твір-розповідь на основі власного
досвіду в художньому стилі. |
|
90 |
Ознайомлення із
словниками антонімів, синонімів.. |
|
91 |
Зв’язне
мовлення №23. Письмовий
переказ тексту, що містить опис тварини. |
|
92-93 |
Поняття про
фразеологізм, його лексичне значення. Прислів’я, приказки, крилаті вирази,
афоризми як різновиди фразеологізмів. |
|
94 |
Джерела
українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником. |
|
95 |
Зв’язне
мовлення №24.Усний
твір-оповідання про випадок із життя. |
|
96 |
Зв’язне
мовлення №25. Письмовий
твір-опис предмета в
науковому стилі. |
|
97 |
Фразеологізми в
ролі членів речення. |
|
98 |
Зв’язне
мовлення №26.Відповідь на
уроці української мови(за даним планом або таблицею) у науковому стилі. |
|
99 |
Зв’язне
мовлення №27. Відгук на
доповідь товариша. |
|
100 |
Походження (етимологія)
слова. Етимологічний словник української мови. |
|
101 |
Тематична
контрольна робота №7.Створення
монологічних висловлювань. |
|
|
ТЕМА 7. (12г). Будова слова.
Орфографія. |
|
!02-103-104 |
Корінь, суфікс,
префікс і закінчення – значущі частини слова (повторення і поглиблення
відомостей). |
|
105-106-107 |
Вимова і
написання префіксів. |
|
108-109-110 |
Вивчені
орфограми в значущих частинах словах (повторення). |
|
111 |
Спільнокореневі
слова як засіб зв’язку речень у тексті. Уникнення помилок, пов’язаних із
невиправданим вживанням спільнокореневих слів. |
|
112 |
Контрольний диктант. |
|
113 |
Тематична
контрольна робота №8.
Створення монологічних висловлювань. |
|
|
ТЕМА 8. ( |
|
114-115 |
Синтаксис і
пунктуація. |
|
116-117 |
Фонетика і графіка.
Орфоепія й орфографія. |
|
118 |
Лексикологія.
Фразеологія. |
|
111-120 |
Будова слова і
орфографія. |
|
121 |
Зв’язне
мовлення №27. Усний твір-опис
предмета за картиною. |
|
122 |
Тематична
контрольна робота №9.
Виразне читання текстів. |
|