Українська мова. 5 клас. 

№ уроку

Зміст програмового матеріалу

Дата

 

ТЕМА 1. (2г).Вступ

 

1

Значення мови в житті суспільства. Українська мова – державна мова України.

 

2

Зв’язне мовлення №1. Загальне уявлення про мовлення; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо). Навчальне читання мовчки.

 

 

ТЕМА 2. (10г). Повторення вивченого в початкових класах.

 

3

Частини мови; основні способи їх розпізнавання. Іменник. Велика буква і лапки в іменниках.

 

4

Правопис голосних у відмінкових закінченнях іменників.

 

5

Прикметник. Голосні у відмінкових закінченнях прикметників.

 

6

Зв’язне мовлення №2. Мовлення монологічне і діалогічне; усне і писемне Основні правила спілкування.

 

        7

Займенник. Особові займенники.

 

8

Числівник.

 

         9

Дієслово. Не з дієсловами. Правопис –шся, -ться у кінці дієслів.

 

10

Прислівник. Правопис вивчених прислівників.

 

11

Прийменник. Сполучник. Написання прийменників з іншими частинами мови.

 

12

Тематична контрольна робота №1. Навчальне читання мовчки.

 

 

ТЕМА 3. (10г). Поняття про текст.      

 

13

Текст і його ознаки. Поділ тексту на мікротеми й абзаци.

 

14

Мовні засоби зв’язку речень у тексті.

 

15

Зв’язне мовлення №3. Мета спілкування і адресат мовлення .Складання діалогів за поданим початком.

 

16

Зв’язне мовлення №4. Ознайомлення з вимогами до мовлення. Усний докладний переказ.

 

17

Зв’язне мовлення №5. Докладний письмовий переказ із елементами опису предметів.

 

18

Поділ речень у тексті на відоме і нове. Тематичне речення в мікротемі.

 

19

Поняття про розмовний, науковий, художній, офіційно-діловий та публіцистичний стилі мовлення (повторення і поглиблення).

 

20

Стилістична помилка (практично). Недоліки у тексті (практично).

 

21

Тексти різних типів – розповідь, опис, роздум (повторення).

 

22

Тематична контрольна робота №2. Складання діалогів.

 

 

ТЕМА 4. (30г).Відомості з синтаксису і пунктуації.

 

 

ТЕМА 4.1. (15г). Словосполучення. Речення, його граматична основа. Другорядні члени речення. Речення з однорідними членами.

 

23

Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова, його форми і речення. Головне і залежне слово у словосполученні.

 

24

Словосполучення лексичні та фразеологічні (практично). Граматична помилка та її умовне позначення. (практично).

 

25

Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).

 

26

Зв’язне мовлення №6. Створення діалогів, пов’язаних із життєвим досвідом учнів.

 

27

Види речень за метою висловлювання: розповідні, питальні, спонукальні (повторення).

 

28

Окличні речення. Розділові знаки в кінці речень (повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично).

 

29

 

Зв’язне мовлення №7. Особливості опису окремих предметів. Усний твір-опис предмета у художньому стилі.

 

30-31

Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.

 

32

Способи вираження означення, додатка й обставини різними частинами мови.

 

33

Контрольна робота. Письмовий переказ.

 

34-35

Речення з однорідними членами (без сполучників і зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.

 

36

Узагальнююче слово при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при узагальнюючих словах у реченнях з однорідними членами.

 

37

Тематична контрольна робота №3. Контрольне читання мовчки.

 

 

ТЕМА 4.2. (15г ). Звертання. Вставні слова. Складні речення. Пряма мова. Діалог.

 

38

Звертання. Розділові знаки при звертанні (повторення).

 

39

Зв’язне мовлення №8. Створення діалогів з використанням доречних звертань.

 

40

Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами (практично). Виділення вставних слів на письмі комами.

 

41

Зв’язне мовлення  №9. Усний докладний переказ розповідного тексту, що містить опис тварини.

 

42

Зв’язне мовлення №10. Лист рідним, друзям. Адреса.

 

43

Контрольний диктант.

 

44-45

Складні речення з безсполучниковим  та сполучниковим зв’язком.

 

46

Кома між частинами складного речення, що мають будову простих речень, входять у складне і з’єднані безсполучниковим зв’язком та сполучниками.

 

47

Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.

 

48

Зв’язне мовлення №11. Письмовий переказ тексту з елементами опису тварини.

 

49

Зв’язне мовлення №12. Відповідь на уроці української мови за поданим планом в науковому стилі.

 

50

Діалог. Розділові знаки при діалозі.

 

51

Зв’язне мовлення №13. Складання діалогів етикетного характеру.

 

52

Тематична контрольна робота №4.  Виразне читання текстів.

 

 

ТЕМА 5.1. (15г) .Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

 

53

Звуки мови і звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки.

 

54

Приголосні тверді та м’які, дзвінкі й глухі; вимова звуків, що позначаються звуками г і ґ.

 

55

Зв’язне мовлення №14. Усний твір-опис тварини за картиною в художньому стилі.

 

56

Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт.

 

57

Зв’язне мовлення №15 Письмовий твір-опис тварини в науковому стилі.

 

58

Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї.

 

59

Склад. Наголос. Основні правила переносу.

 

60

Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).

 

61

Вимова наголошених і ненаголошених голосних.

 

62

Ненаголошені голосні е, и, о в коренях слів.

 

63

Орфограма (практично). Орфографічний словник. Орфографічна помилка (практично), її умовне позначення.

 

64

Зв’язне мовлення №16. Твір-опис тварин на основі власних спостережень.

 

65

Уподібнення приголосних звуків.

 

66

Зв’язне мовлення. №17. Особливості будови роздуму. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів у художньому стилі.

 

67

Тематична контрольна робота №5.  Навчальне аудіювання.

 

 

ТЕМА 5.2.(15г). Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія.

 

68-69

Найпоширеніші випадки чергування голосних і приголосних звуків (практично).

 

70

Зв’язне мовлення №18. Усний  докладний переказ тексту, що містить роздум.

 

71

Спрощення в групах приголосних.

 

72

Основні випадки чергування у-в, і-й.

 

73

Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я. Сполучення ьо, йо.

 

74

Зв’язне мовлення №19.  Усний докладний переказ тексту наукового стилю.

 

75

Контрольна робота.  Письмовий переказ.

 

76

Правила вживання м’якого знака.

 

77

Правила вживання апострофа. Правильна вимова та написання слів з апострофом.

 

78

Подвоєння букв на позначення подовжених м’яких приголосних та збігу однакових приголосних звуків.

 

79-80

Написання слів іншомовного походження. Словник іншомовних слів.

 

81

Зв’язне мовлення №20. Замітка в газету (із шкільного життя) інформаційного характеру.

 

82

Тематична контрольна робота №6. Контрольне аудіювання.

 

 

ТЕМА 6. (19 г). Лексикологія. Фразеологія.

 

83

Лексичне значення слова. Однозначні і багатозначні слова (повторення).

 

84

Уживання багатозначних слів у прямому і переносному значеннях (повторення). Лексична помилка (практично).

 

85

Зв’язне мовлення №21. Усний твір-оповідання про випадок із життя.

 

86

Контрольна робота . Письмовий твір.

 

87

Загальновживані (нейтральні) слова і стилістично забарвлені слова. Ознайомлення з тлумачним і перекладним словниками.

 

88

Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми.

 

89

Зв’язне мовлення №22.  Письмовий твір-розповідь на основі власного досвіду в художньому стилі.

 

90

Ознайомлення із словниками антонімів, синонімів..

 

91

Зв’язне мовлення №23. Письмовий переказ тексту, що містить опис тварини.

 

92-93

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Прислів’я, приказки, крилаті вирази, афоризми як різновиди фразеологізмів.

 

94

Джерела українських фразеологізмів. Ознайомлення із фразеологічним словником.

 

95

Зв’язне мовлення №24.Усний твір-оповідання про випадок із життя.

 

96

Зв’язне мовлення №25. Письмовий твір-опис предмета в науковому стилі.

 

97

Фразеологізми в ролі членів речення.

 

98

Зв’язне мовлення №26.Відповідь на уроці української мови(за даним планом або таблицею) у науковому стилі.

 

99

Зв’язне мовлення №27. Відгук на доповідь товариша.

 

100

Походження (етимологія) слова. Етимологічний словник української мови.

 

101

Тематична контрольна робота №7.Створення монологічних висловлювань.

 

 

ТЕМА 7. (12г). Будова слова. Орфографія.

 

!02-103-104

Корінь, суфікс, префікс і закінчення – значущі частини слова (повторення і поглиблення відомостей).

 

105-106-107

Вимова і написання префіксів. 

 

108-109-110

Вивчені орфограми в значущих частинах словах (повторення).

 

111

Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті. Уникнення помилок, пов’язаних із невиправданим вживанням спільнокореневих слів.

 

112

Контрольний диктант.

 

113

Тематична контрольна робота №8. Створення монологічних висловлювань.

 

 

ТЕМА 8. (9 г).Повторення й узагальнення в кінці року.

 

114-115

Синтаксис і пунктуація.

 

116-117

Фонетика і графіка. Орфоепія й орфографія.

 

118

Лексикологія. Фразеологія.

 

111-120

Будова слова і орфографія.

 

121

Зв’язне мовлення №27. Усний твір-опис предмета за картиною.

 

122

Тематична контрольна робота №9. Виразне читання текстів.

 



Сайт создан в системе uCoz