Вимоги  до  рівня   загальноосвітньої  


підготовки  учнів

 

І. Вступ. Народознавство   як  наука. (2 година)

Учні  повинні   ЗНАТИ:

o   історію  формування  й розвитку народознавства  як  науки;

o   етапи   опису   України як  окремої  країни  і  українців як  окремого  народу;

Учні  повинні  ВМІТИ:

o   пояснювати   зв'язок  народознавства  як  науки  з провідними  тенденціями  свого  часу;

o   користуватися довідковими  відомостями, словниками, виділяти  найнеобхіднішу   інформацію.

 

                ІІ. Встановлення   української  етнографії. (12 годин)

 Учні  повинні   ЗНАТИ:

o   походження  українського  народу;

o   елементи  краєзнавства;

o   концепції  етногенезу українського  народу;

o   етнографічні  групи  українського  народу;

o   історико – етнографічне  районування  України.

Учні  повинні  ВМІТИ:

o   аналізувати  історичний  процес  формування  української  народності;

o   складати  картотеку  історично-довідкового  матеріалу;

o   складати  тлумачні словники;

o   працювати  з першоджерелами;

o   переконливо   і  толерантно  висловлювати   власні  судження.

 

             ІІІ. Матеріальна  культура  українців. Господарство. (14 годин)

Учні  повинні   ЗНАТИ:

o   основні  та  допоміжні  галузі   господарської  діяльності;

o   елементи  краєзнавства;

o   основні  елементи  народного  одягу;

o   побут  українського  народу.

Учні  повинні  ВМІТИ:

o   характеризувати  матеріальну  культуру   українського  народу;

o   користуватися довідковими  відомостями, словниками, виділяти  найнеобхіднішу   інформацію;

o   складати  тематичні  словники «Національний  одяг», «Національна  їжа»;

o   виготовляти  альбоми гербів з  описом  населених  пунктів.

                 

                  ІV.  Духовна  культура  українського  народу. Громадський 

                      побут і  звичаєвість (16 годин)

Учні  повинні   ЗНАТИ:

o   звичаї  українського  народу;

o   свій  родовід;

o   народних  умільців;

o   елементи  етнопсихології;

o   елементи  козацької,  народної  педагогіки;

o   відомих  діячів  науки,  культури  України.

Учні  повинні  ВМІТИ:

o   самостійно  характеризувати   духовну  культуру  українців;

o   створювати  реферати, доповіді;

o   користуватися довідковими  відомостями, словниками, виділяти  найнеобхіднішу   інформацію;

o   переконливо   і  толерантно   висловлювати   власні  судження.

            V. Духовна  культура  українського  народу.  Сімейна   та 

                календарна   обрядовість. (12 годин)

Учні  повинні   ЗНАТИ:

o   звичаї  українського  народу;

o   фольклорні  скарби   українського  народу;

o   свій  родовід;

o   елементи  козацької,  народної  педагогіки;

o   відомих  діячів  науки,  культури  України.

Учні  повинні  ВМІТИ:

o   самостійно  характеризувати   духовну  культуру  українців;

o   створювати  реферати, доповіді;

o   користуватися довідковими  відомостями, словниками, виділяти  найнеобхіднішу   інформацію;

o   складати  тлумачні  словники  традиційних  форм звертання,   запросин, величання,  подяки;

o   скласти   анотації   до  картин   українських   художників;

o   скласти  анотацію    на  одну  із  збірок фольклорних   матеріалів;

o   переконливо   і  толерантно   висловлювати   власні  судження.

 

           VІ. Традиційна і  сучасна   культура  українського  народу. 

               Українознавчі  дослідження (12 годин)

Учні  повинні   ЗНАТИ:

o   відомих   діячів   науки, культури  України

o   народні  витоки  професійної  культури;

o   культуру   українців  за  межами  України;

o   стан  українознавчих   досліджень  на  сучасному  етапі.

Учні  повинні  ВМІТИ:

o   створювати  власні  повідомлення  на  власну   тематику;

o   складати  картотеку   історично-довідкового  матеріалу;

o   характеризувати  сучасний  стан  українознавчих   досліджень. Вміти   пояснити їхню  актуальність  для   нашого  часу.

Учні  повинні   осмислити  поняття  нації  як  повноправного  суб’єкта  історії.

Учні   повинні  УСВІДОМИТИ:

o   відповідальність  місії  провідників нації, народу;

o   внесок  українських  письменників, мислителів  в   українську  культуру;

o   негативні  наслідки  нехтування  родовими   традиціями, народною  етикою  і  мораллю;

o   суспільне  призначення  національної  культури;

 

Сайт создан в системе uCoz