№ Уроку |
Дата |
Календарно – тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
8 кл. Зміст програмового
матеріалу |
К-сть годин |
1 |
|
Художня
література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва. В.Вордсворт
«До прекрасного». Уславлення в сонеті величезної сили «святого мистецтва» |
|
2-3 |
|
Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія та взаємовпливи. Веди, Біблія, Коран як пам’ятки світової літератури. |
|
4 |
|
Розвиток зв’язного мовлення. Письмовий переказ з творчим завданням. |
|
5 |
|
Антична
(давньогрецька і давньоримська) література – вихідна основа європейських
літератур. |
|
6 |
|
Найдавніші
цикли давньогрецьких міфів – троянський, фіванський, про аргонавтів. |
|
7 |
|
Загадки
легендарного співця (Гомер – легендарний основоположник європейської
літератури. Поема «Іліада») |
|
8 |
|
Велична пісня
геройству і мужності (Образи Ахілла і Гектора як уособлення ідеалу людини,
героя, воїна). |
|
9 |
|
Гомер.
«Іліада». «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 469-670). Гуманістичний пафос
поеми. |
|
10 |
|
Довгий шлях
додому. (Гомер. Поема «Одіссея». «Заспів». «Аед демодок». |
|
11 |
|
Звеличення
людського розуму, винахідливості і допитливості («Одіссей і кіклоп Поліфем») |
|
12 |
|
Гомер.
«Одіссея». «Одіссей у Кірки». Образ Одіссея: воїна, ватажка, батька, сина,
чоловіка, мандрівника, патріота. |
|
13 |
|
Давньогрецька
лірика як синтез поезії та музики. Види давньогрецької лірики. Тіртей. «Добре
вмирати тому…». Архілох. «Серце, серце…», «Хліб мій на списі замішаний» |
|
14 |
|
Гімн краси,
радощам життя та коханню в поезіях Сапфо та Анакреонта. |
|
15 |
|
Позакласне читання. «Куди несе нас корабель вітчизни?» (Зміст і
художня своєрідність вірша Алкея «Не розумію звади поміж вітрів…» Урок
порівняльного аналізу.) |
|
16 |
|
«Той, хто понад
усе шанував людей» (театр у давній Греції. Есхіл. «Прометей закутий».
Розповідь Прометея про його благодіяння людям) |
|
17 |
|
Оспівування
людини та ії внутрішнього світу в давньогрецькій трагедіі (Софокл.
«Антігона»). |
|
18 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. «Її величність Людина» (оспівування людини у творах
давньогрецької літератури). Робота над складним планом відповіді на питання. |
|
19 |
|
Тематичне оцінювання. «Давньогрецька література». |
|
20 |
|
Публій Вергілій
Варон. «Енеїда». Поема «Енеїда» як літературна обробка римської легенди про
троянця Енея – засновника Риму. Заспів. Творче наслідування поем Гомера. |
|
21 |
|
У пошуках
обітованої землі (Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння
державі, величі Риму в поемі Вергілія «Енеїда») |
|
22 |
|
Квінт Горацій
Флакк. Оди «До Мельпомени», «До Манлія Торквата». |
|
23 |
|
Сумна доля
вигнанця (Публій Овідій Назон. «Метаморфози», «Сумні елегії») |
|
24 |
|
Тематичне оцінювання. «Давньоримська література» |
|
25 |
|
Середньовіччя
як історична і культурна доба, її хронологічні межі. |
|
26 |
|
Із китайської
лірики. Творчість Лі Бо та Ду Фу. |
|
27 |
|
Із персидської
лірики. Роздуми, життєві спостереження та їх узагальнення у творчості Омара
Хайяма. |
|
28 |
|
Утвердження
ідеї права людини на щастя, прагнення до втіхи та радощів життя у творчості
Омара Хайяма. |
|
29 |
|
Чарівний світ
східної поезії. Творчість Рудакі та Гафіза. |
|
30 |
|
Тематичне оцінювання. «Поезія Сходу епохи Середньовіччя» |
|
31 |
|
Позакласне читання. Фантастична історія реального життя студента
Анзельма (Гофман, «Золотий горнець»). |
|
32 |
|
Із
західноєвропейської поезії. Творчість провансальських трубадурів. |
|
33 |
|
Із лірики
вагантів. Своєрідність поезії вагантів, її провідні теми. |
|
34 |
|
«Пісня про
Роланда» - французький героїчний епос. Історична правда та вигадка в поемі. |
|
35 |
|
Зображення
героїчної боротьби франків проти іновірців у «Пісні про Роланда» |
|
36 |
|
Хоробрий рицар
Роланд (образ Роланда як головного героя епосу «Пісня про Роланда»). |
|
37 |
|
Образ Карла
Великого як ідеалу державної мудрості. |
|
38 |
|
Ціна людської
зради (Ганелон – антипод Карла і Роланда). |
|
39 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Диспут «Поняття про честь і гідність у середньовічному епосі
«Пісня про Роланда»». |
|
40 |
|
Данте –
видатний мислитель і поет Італії. «Божественна комедія» -
філософсько-художній синтез середньовічної культури. |
|
41 |
|
Пошуки
втраченого шляху (Данте. Поема «Божественна комедія». Частина перша.
«Пекло»). |
|
42 |
|
Чи можна
досягти найвищого блаженства? (Данте. «Божественна комедія». Третя частина.
«Рай») |
|
43 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Повідомте на літературну тему (за поемою Данте «Божественна
комедія»). Повідомлення на культурологічну тему. |
|
44 |
|
Тематичне оцінювання. «Західноєвропейська поезія. Французьський
героїчний епос. «Пісня про Роланда». Данте. «Божественна комедія».» |
|
45 |
|
Позакласне читання. Дивний роман про Білого Кита (Мелвілл. «Мобі
Дік, або Білий Кит») |
|
46 |
|
Доба
європейского Відродження, її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Скарби
культури ренесансу. |
|
47 |
|
Франческо
Петрарка – видатний італійський поет-гуманіст. Багатство людської душі, краса
і щирість людських почуттів, оспівування кохання в книзі «Книзі пісень». |
|
48 |
|
Франческо
Петрарка. «Книга пісень». Любов Петрарки до Лаури як джерело його інтимної
лірики. Художня і психологічна своєрідність лірики Петрарки. |
|
49 |
|
Джованні
Боккаччо як зачинатель нової європейської прози. Збірка «Декамерон», її
композиція і тематичне багатство. |
|
50 |
|
Найвищі чесноти
людини. (Джованні Боккаччо. «Декамерон». Оспівування у збірці кращих душевних
якостей людини). |
|
51 |
|
Шлях пізнання
життя і людей. Життєвий шлях і творча доля Мігеля Сервантеса де Сааведри. |
|
52-53 |
|
«Я, доблесний
дон Кіхот Ламанчський…» (Зображення в романі подвигів Дон Кіхота). |
|
54 |
|
Як краще жити –
розумом чи серцем? Протиставлення ідеалізму дон Кіхота тверезій розсудливості
Санчо Панси. |
|
55 |
|
Поезія та права
в романі М. Сервантеса «Дон Кіхот». Конфлікт між ідеалом та дійсністю –
центральна проблема твору. |
|
56 |
|
Сміхова стихія
у творі. «Донкіхотство» як соціально-психологічне явище. |
|
57 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Дискусія-узагальнення на тему: «Чи потрібні нині Донкіхоти?» |
|
58 |
|
Тематичне оцінювання. «Злет людського духу в літературі доби
Відродження (Петрарка, Боккачо, Сервантес). |
|
59 |
|
Вільям Шекспір
– геніальний поет і драматург доби Відродження. Сонети Шекспіра. |
|
60 |
|
«Звичайні
почуття підносити ти можеш до мистецтва…» (Заглиблення в людську психологію,
поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання в сонетах
Шекспіра). |
|
61 |
|
Шекспір.
«Гамлет». Інтрига, конфлікт, проблематика п’єси. |
|
62-63 |
|
«Скрізь
нікчемність у розкошах сама…» (образ Датського королівства у трагедії
Шекспіра «Гамлет»). |
|
64-65 |
|
Терновий вінець
принца Гамлета (духовні пошуки головного героя трагедії Шекспіра «Гамлет»). |
|
66 |
|
Розвиток зв’язного
мовлення. Твір-роздум «Через відстань віків розмовляю я з Гамлетом
знову…» (Уявна розмова з літературним героєм про найважливіші проблеми
існування) |
|
67 |
|
Позакласне читання. Зірка невмирущого кохання (Утвердження величі й
краси справжнього кохання, його здатності піднестися над розбратом і
ворожнечею світу в трагедії Шекспіра «Ромею і Джульєтта»). |
|
68 |
|
Тематичне оцінювання. «Англійське Відродження. Шекспір.» |
|
69-70 |
|
Літературний
калейдоскоп. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого протягом
року. |
|