№ уроку |
Дата |
Календарно
– тематичне планування уроків
зарубіжної літератури 11 кл. Зміст
програмового матеріалу |
К-сть годин |
1 |
|
Історико-соціальне
тло доби. Вплив філософських та інших концепцій на формування світобачення
людини ХХ ст. |
|
2 |
|
Традиції
реалізму ХІХ ст. та їх взаємодія з новими літературними течіями на початку ХХ
ст. |
|
3 |
|
Максим Горький.
Трагічні суперечності життєвого та творчого шляху: «буревісник революції».
Іван Бунін. «Легке дихання». Олександр Купрін. «Гранатовий браслет». |
|
4 |
|
Твір-роздум за
одним із прочитаних творів. |
|
5 |
|
Світоглядні й
естетичні засади модерністського мистецтва, його художнє новаторство. |
|
6 |
|
Джеймс Джойс.
«Джакомо Джойс». |
|
7 |
|
Франц Кафка.
Життєвий і творчий шлях письменника. Головні конфлікти життя, що визначили
проблематику творчості. |
|
8 |
|
«Перевтілення».
Зображення трагедії відчуження особистості в новелі. |
|
9 |
|
«Перевтілення».
Розкриття абсурдності світового буття у творі. Особливості композиції, сенс
центральної метафори. |
|
10 |
|
Твір-роздум за
новелою Кафки «Перевтілення». |
|
11 |
|
Тематичне оцінювання. Психологічна та лірична проза, вірші у прозі.
Модерністська проза. |
|
12 |
|
Найвідоміші
представники авантгардистської та модерністської течій першої половини ХХ ст. |
|
13 |
|
Гійом Аполінер
як чільна постать європейского авангарду, сутність його поетичної реформи. |
|
14 |
|
Задум
«Каліграм». Осмислення трагедії Першої світової війни у поезії «Зарізана
голубка й водограй». |
|
15 |
|
Райнер Марія
Рільке. Життєвий і творчий шлях поета. Рільке й Україна. |
|
16 |
|
Відображення у
творі «Орфей. Еврідіка. Гермес» провідних мотивів лірики Рільке. |
|
17 |
|
Урок розвитку мовлення. Читання поезій напам’ять та аналіз віршів. |
|
18 |
|
Тематичне оцінювання. Авантрагдистські й модерністські тенденції в
західній поезії. Аполлінер, Рільке. |
|
19 |
|
«Срібна доба»
російської поезії. Розквіт релігійно-філософської думки на межі ХІХ-ХХ ст. |
|
20 |
|
Олександр Блок.
Творчість Блока – вершина російського символізму. |
|
21 |
|
«Весно, весно,
без меж та краю…» «Про доблесті, про подвиги, про славу…» Мотиви втрати
кохання й сенсу життя, трагічної самотності. |
|
22 |
|
Анна Ахматова.
Розвиток засад акмеїзму в поезії Анни Ахматової. |
|
23 |
|
«Реквієм» - пам’ятка доби сталінського терору. |
|
24 |
|
Володимир
Маяковський. Трагічна доля поета. Рання лірика Маяковського. |
|
25 |
|
Новаторство
поезії Маяковського |
|
26 |
|
Борис
Пастернак. Життя і творчий шлях митця. Еволюція від футуристських формальних
пошуків до філософсько-поетичного осягнення «вічних тем» |
|
27 |
|
«У всьому хочу
я дійти самої суті…». «Визначення поезії». |
|
28 |
|
Поезія Миколи
Гумільова та Марини Цвєтаєвої. |
|
29 |
|
Твір-роздум. |
|
30 |
|
Тематичне оцінювання. «Срібне століття» російської поезії. |
|
31 |
|
Світосприйняття
«втраченого покоління» у 30-ті роки. (Хемінгуей, Ремарк). |
|
32 |
|
Томас Манн.
Конфлікт бюргерської й декадентської культури, пошуки виходу з кризи
гуманізму. |
|
33 |
|
«Маріо та
чарівник». Відтворення в новелі тривожної європейської атмосфери 30-х рр.,
просякнутої фашистськими ідеями. |
|
34 |
|
Смисл бунту
Маріо. Художні особливості новели. |
|
35 |
|
Михайло
Булгаков. Життєвий і творчий шлях. Булгаков і Україна. «Майстер і Маргарита».
Історія створення, художні джерела роману. |
|
36 |
|
Широта
філософсько-естетичної проблематики твору. |
|
37 |
|
Урок-дослідження.
Світ біблійної давнини в романі Булгакова «Майтер і Маргарита». |
|
38 |
|
Радянська
сучасність і фантастичні «демоніади» в творі. Сатиричне змалювання Москви
30-х рр. |
|
39 |
|
Ствердження
цінності творчості і кохання та їхньої рятівної сили в долях Майстра і
Маргарити. |
|
40 |
|
Образи Воланда
та його почту. |
|
41 |
|
Твір-роздум. |
|
42 |
|
Бертольд Брехт.
Передумови і сутність брехтовської реформи драми, основні принципи «епічного
театру». |
|
43 |
|
«Матінка кураж
та її діти». Втілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в
умовах війни. |
|
44 |
|
Тематичне оцінювання. Проза й драматургія 30-х рр. Манн, Булгаков,
Брехт. |
|
45 |
|
Альбер Камю.
Вплив екзістенціалістських ідей на його творчість. |
|
46 |
|
«Чума». Художнє
осмислення подій Другої світової війни у світлі екзистенціалістської
філософії в романі. |
|
47 |
|
Екзистенціалістська
забарвленість проблем пізнання сенсу життя біття в «пограничній ситуації». |
|
48 |
|
Символіка чуми. |
|
49 |
|
Генріх Белль.
Особистий досвід участі у Другії світовій війні та його вплив на творчість
письменника. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» |
|
50 |
|
Олександр
Твардовський. «Я загинув під Ржевом». «Василь Тьоркін». |
|
51 |
|
Пауль Целан.
«Фуга смерті». Модерністське зображення трагедії Голокосту в поезії. |
|
52 |
|
Твір-роздум. |
|
53 |
|
Тематичне оцінювання. Друга світова війна у дзеркалі літератури.
Поезія Камю, Белля, Твардовського, Целана. |
|
54 |
|
Відлуння
екзистенціалістських настроїв у повоєнній літературі. («Володар мух»
Голдінга.) Нові обрії наукової фантастики (Бредбері, Азімов та ін.) |
|
55 |
|
Ернест
Хемінгуей. Життєвий і творчий шлях письменника, вплив його особистості та
доробку на сучасників. |
|
56 |
|
«Старий і
море». |
|
57 |
|
Особливості
хемінгуеївського стилю. |
|
58 |
|
«Література
відлиги» в Росії. |
|
59 |
|
Габріель Гарсіа
Маркес. «Стариган із крилами». Схрещення західноєвропейської модерністської
традиції з національним міфопоетичним баченням в оповіданні. |
|
60 |
|
Модерністські й
неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст. |
|
61 |
|
Макс Фріш.
Політична тематика театру. Фрідріх Дюрренмант. Художнє дослідження феномена
влади – філософсько-етичне підгрунтя драматургії автора. Ежен Йонеско.
Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства –
провідна тема Йонескових п’єс. |
|
62 |
|
Питання про
можливість людини змінювати своє життя. «Гостина старої дами». «Носороги».
Система образів драми. |
|
63 |
|
Постмодернізм
як один із найзначніших напрямків мистецтва кінця ХХ ст. |
|
64 |
|
Йосип
Бродський. Лірика Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії
другої половини ХХ ст. |
|
65 |
|
Постмодерністська
забарвленість сюжету пошуків зниклої книги, іронічний гатунок центрального
конфлікту в романі «Ім’я троянди». У. Еко. Постмодерністська
ситуація зникнення книги та її автора в романі «останній світ» Рансмайра. |
|
66 |
|
«Ім’я троянди» У. Еко. «Останній світ» К.
Райнсмайр. Настрої зневіри в історичному прогресі. «Запахи» Образ
митці Гренуя. |
|
67 |
|
Твір-роздум |
|
68 |
|
Тематичне оцінювання. Література другої половини ХХ сторіччя. |
|
69 |
|
Повторення й
узагальнення матеріалу. |
|
70 |
|
Повторення й
узагальнення матеріалу. |
|