уроку

Дата

               Календарно – тематичне  планування   уроків  зарубіжної   літератури     11 кл.

 

Зміст програмового матеріалу

К-сть годин

1

 

Історико-соціальне тло доби. Вплив філософських та інших концепцій на формування світобачення людини ХХ ст.

 

2

 

Традиції реалізму ХІХ ст. та їх взаємодія з новими літературними течіями на початку ХХ ст.

 

3

 

Максим Горький. Трагічні суперечності життєвого та творчого шляху: «буревісник революції». Іван Бунін. «Легке дихання». Олександр Купрін. «Гранатовий браслет».

 

4

 

Твір-роздум за одним із прочитаних творів.

 

5

 

Світоглядні й естетичні засади модерністського мистецтва, його художнє новаторство.

 

6

 

Джеймс Джойс. «Джакомо Джойс».

 

7

 

Франц Кафка. Життєвий і творчий шлях письменника. Головні конфлікти життя, що визначили проблематику творчості.

 

8

 

«Перевтілення». Зображення трагедії відчуження особистості в новелі.

 

9

 

«Перевтілення». Розкриття абсурдності світового буття у творі. Особливості композиції, сенс центральної метафори.

 

10

 

Твір-роздум за новелою Кафки «Перевтілення».

 

11

 

Тематичне оцінювання. Психологічна та лірична проза, вірші у прозі. Модерністська проза.

 

12

 

Найвідоміші представники авантгардистської та модерністської течій першої половини ХХ ст.

 

13

 

Гійом Аполінер як чільна постать європейского авангарду, сутність його поетичної реформи.

 

14

 

Задум «Каліграм». Осмислення трагедії Першої світової війни у поезії «Зарізана голубка й водограй».

 

15

 

Райнер Марія Рільке. Життєвий і творчий шлях поета. Рільке й Україна.

 

16

 

Відображення у творі «Орфей. Еврідіка. Гермес» провідних мотивів лірики Рільке.

 

17

 

Урок розвитку мовлення. Читання поезій напам’ять та аналіз віршів.

 

18

 

Тематичне оцінювання. Авантрагдистські й модерністські тенденції в західній поезії. Аполлінер, Рільке.

 

19

 

«Срібна доба» російської поезії. Розквіт релігійно-філософської думки на межі ХІХ-ХХ ст.

 

20

 

Олександр Блок. Творчість Блока – вершина російського символізму.

 

21

 

«Весно, весно, без меж та краю…» «Про доблесті, про подвиги, про славу…» Мотиви втрати кохання й сенсу життя, трагічної самотності.

 

22

 

Анна Ахматова. Розвиток засад акмеїзму в поезії Анни Ахматової.

 

23

 

«Реквієм» - памятка доби сталінського терору.

 

24

 

Володимир Маяковський. Трагічна доля поета. Рання лірика Маяковського.

 

25

 

Новаторство поезії Маяковського

 

26

 

Борис Пастернак. Життя і творчий шлях митця. Еволюція від футуристських формальних пошуків до філософсько-поетичного осягнення «вічних тем»

 

27

 

«У всьому хочу я дійти самої суті…». «Визначення поезії».

 

28

 

Поезія Миколи Гумільова та Марини Цвєтаєвої.

 

29

 

Твір-роздум.

 

30

 

Тематичне оцінювання. «Срібне століття» російської поезії.

 

31

 

Світосприйняття «втраченого покоління» у 30-ті роки. (Хемінгуей, Ремарк).

 

32

 

Томас Манн. Конфлікт бюргерської й декадентської культури, пошуки виходу з кризи гуманізму.

 

33

 

«Маріо та чарівник». Відтворення в новелі тривожної європейської атмосфери 30-х рр., просякнутої фашистськими ідеями.

 

34

 

Смисл бунту Маріо. Художні особливості новели.

 

35

 

Михайло Булгаков. Життєвий і творчий шлях. Булгаков і Україна. «Майстер і Маргарита». Історія створення, художні джерела роману.

 

36

 

Широта філософсько-естетичної проблематики твору.

 

37

 

Урок-дослідження. Світ біблійної давнини в романі Булгакова «Майтер і Маргарита».

 

38

 

Радянська сучасність і фантастичні «демоніади» в творі. Сатиричне змалювання Москви 30-х рр.

 

39

 

Ствердження цінності творчості і кохання та їхньої рятівної сили в долях Майстра і Маргарити.

 

40

 

Образи Воланда та його почту.

 

41

 

Твір-роздум.

 

42

 

Бертольд Брехт. Передумови і сутність брехтовської реформи драми, основні принципи «епічного театру».

 

43

 

«Матінка кураж та її діти». Втілення в образах дітей Кураж трагічної долі людських чеснот в умовах війни.

 

44

 

Тематичне оцінювання. Проза й драматургія 30-х рр. Манн, Булгаков, Брехт.

 

45

 

Альбер Камю. Вплив екзістенціалістських ідей на його творчість.

 

46

 

«Чума». Художнє осмислення подій Другої світової війни у світлі екзистенціалістської філософії в романі.

 

47

 

Екзистенціалістська забарвленість проблем пізнання сенсу життя біття в «пограничній ситуації».

 

48

 

Символіка чуми.

 

49

 

Генріх Белль. Особистий досвід участі у Другії світовій війні та його вплив на творчість письменника. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

 

50

 

Олександр Твардовський. «Я загинув під Ржевом». «Василь Тьоркін».

 

51

 

Пауль Целан. «Фуга смерті». Модерністське зображення трагедії Голокосту в поезії.

 

52

 

Твір-роздум.

 

53

 

Тематичне оцінювання. Друга світова війна у дзеркалі літератури. Поезія Камю, Белля, Твардовського, Целана.

 

54

 

Відлуння екзистенціалістських настроїв у повоєнній літературі. («Володар мух» Голдінга.) Нові обрії наукової фантастики (Бредбері, Азімов та ін.)

 

55

 

Ернест Хемінгуей. Життєвий і творчий шлях письменника, вплив його особистості та доробку на сучасників.

 

56

 

«Старий і море».

 

57

 

Особливості хемінгуеївського стилю.

 

58

 

«Література відлиги» в Росії.

 

59

 

Габріель Гарсіа Маркес. «Стариган із крилами». Схрещення західноєвропейської модерністської традиції з національним міфопоетичним баченням в оповіданні.

 

60

 

Модерністські й неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ ст.

 

61

 

Макс Фріш. Політична тематика театру. Фрідріх Дюрренмант. Художнє дослідження феномена влади – філософсько-етичне підгрунтя драматургії автора. Ежен Йонеско. Зображення духовної та інтелектуальної спустошеності сучасного суспільства – провідна тема Йонескових пєс.

 

62

 

Питання про можливість людини змінювати своє життя. «Гостина старої дами». «Носороги». Система образів драми.

 

63

 

Постмодернізм як один із найзначніших напрямків мистецтва кінця ХХ ст.

 

64

 

Йосип Бродський. Лірика Бродського – зразок інтелектуально-філософської поезії другої половини ХХ ст.

 

65

 

 

Постмодерністська забарвленість сюжету пошуків зниклої книги, іронічний гатунок центрального конфлікту в романі «Ім’я троянди». У. Еко.

Постмодерністська ситуація зникнення книги та її автора в романі «останній світ» Рансмайра.

 

66

 

«Імя троянди» У. Еко. «Останній світ» К. Райнсмайр. Настрої зневіри в історичному прогресі.

«Запахи» Образ митці Гренуя.

 

 

67

 

Твір-роздум

 

68

 

Тематичне оцінювання. Література другої половини ХХ сторіччя.

 

69

 

Повторення й узагальнення матеріалу.

 

70

 

Повторення й узагальнення матеріалу.

 

 

Сайт создан в системе uCoz