Календарно – тематичне  планування   уроків  зарубіжної   літератури

                                                     10 кл.

 

 

 

Урок

 

 

Дата

 

Зміст навчального матеріалу

 

Годин

 

І. Література XIX століття

 

1

 

Соціально-психологічна проза XIX ст.

1

2

 

Класики соціально-психологічної прози: Ч. Діккенс, І. Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов

1

3

 

Стендаль (Анрі Марі Бейль) (1783-1842). Романтичні й реалістичні тенденції в його творчості.

1

4

 

„Червоне і чорне” – панорамна картина часу з усіма його суспільними конфліктами, політичними пристрастями й духовними пошуками.

1

5-6

 

Показ в образі Жульєна Сореля трагічної внутрішньої боротьби, сильних і щирих пристрастей та егоїстичного розрахунку

2

7

 

Своєрідність теми кохання та її втілення в жіночих образах

1

8

 

Композиція твору та символіка його назви

1

9

 

Твір-роздум.

1

10

 

Г. Флобер. „Пані Боварі”

1

11

 

Оноре де Бальзак (1799-1850). Життєвий і творчий шлях.

1

12

 

„Гобсек”. Зображення „влади золота” як руйнівної сили. Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей

1

13

 

Соціально-історична зумовленість персонажів твору. Романтичні й реалістичні тенденції в повісті. Описи „матеріального світу”

1

14

 

Підготовка до написання твору-роздуму

1

15

 

Твір-роздум

1

16

 

Французька соціально-психологічна проза XIX ст. Стендаль. Бальзак. Тематичне оцінювання.

1

17

 

Федір Достоєвський (1821-1881). Життєвий і творчий шлях письменника.

1

18

 

„Злочин і кара”. Зображення краху індивідуалістичного свавілля, руйнівних наслідків моральної вседозволеності.

1

19

 

Суперечливість „теорії” Раскольникова

1

20

 

Соціальний, моральний і філософський сенс бунту героя

1

21

 

Проблеми пошуків духовних орієнтирів та морального вибору: осмислення шляхів „сильної особистості” та „маленької людини”

1

22

 

 

 

Ствердження християнських цінностей у творі. Поліфонізм роману.

1

 

23

 

Твір-роздум

1

24

 

Лев Толстой (1828-1910). Життєвий і творчий шлях.

1

25

 

„Війна і мир” – історична епопея.

1

26-27

 

Засоби змалювання „діалектики душі”. Втілення різних шляхів сенсу буття в долях Андрія Болконського та П’єра Безухова.

2

28

 

Уособлення ідеалу природної краси в образі Наташі Ростової та духовного аристократизму в образі Марії Волконської.

1

29

 

Філософські роздуми автора про історію, особистість і народ у романі. Символіка пейзажів.

1

30

 

Твір-роздум

1

31

 

Російська соціально-психологічна проза XIX ст. Ф. Достоєвський, Л. Толстой. Тематичне оцінювання.

1

32

 

Антон Чехов (1860-1904). Життєвий і творчий шлях письменника.

1

33

 

„Людина у футлярі”. Зображення трагізму „дрібниць життя” в оповіданнях А. Чехова

1

34

 

„Дама з собачкою”. Викриття штучності людських почуттів, проявів бездуховності й вульгарності.

1

35

 

„Скрипка Ротшильда”. Змалювання психологічно складних прагнень героїв до духовного самовиявлення.

1

36

 

„Про любов”. Лаконізм чеховської прози.

1

37

 

Опис літературного персонажа з елементами роздуму.

1

38

 

Російська соціально-психологічна проза XIX ст. А. Чехов. Тематичне оцінювання.

1

39

 

Поезія середини XIX ст. Федір Тютчев (1803-1873). „Silentium”, „Іще горить в душі бажання...”

1

40

 

Змалювання трагізму людського існування на тлі універсального природного життя.

1

41

 

Афанасій Фет (Шеншин) (1820-1892). „Я прийшов до тебе, мила...”. „Шепіт... ніжний звук зітхання...”

1

42

 

Естетично натхненне переживання злиття людини зі світом природи. Музичність вірша у творах А. Фета

1

43

 

Волт Вітмен (1819-1892). Особливості творчого розвитку. „Листя трави”.

1

44

 

„Листя трави”. Національний характер поезії В. Вітмена

1

45

 

Шарль Бодлер (1821-1867) – пізній романтик і предтеча символізму.

1

46

 

Збірка „Квіти зла”.

1

47

 

Поезія середини XIX ст. Ф. Тютчев, А. Фет, В. Вітмен, Ш. Бодлер. Тематичне оцінювання.

1

48

 

Огляд літератури на межі XIX-XX ст.

1

49

 

Поль Верлен (1844-1896). „Поетичне мистецтво” П. Верлена – віршований маніфест символізму.

1

50

 

„Осіння пісня”, „Сентиментальна прогулянка”, „Так тихо серце плаче”.

1

51

 

Артюр Рембо (1854-1891). „Моя циганерія”. Своєрідність творчого розвитку поета.

„П’яний корабель”. Емоційне підгрунтя поезій Рембо.

1

52

 

„Голосівки” – яскравий зразок символістського пошуку „відповідностей” між різними началами життя. Багатство асоціацій при створенні панорами Всесвіту.

1

53

 

Твір-роздум.

1

54

 

Поезія на межі XIX-XX ст. П. Верлен. А. Рембо. Тематичне оцінювання.

1

55

 

Розвиток європейської прози на межі ХІХ-ХХ ст.

1

56

 

Оскар Уайльд (1854-1900). Віддзеркалення декадентської доби в особистості й долі Уайльда.

1

57

 

„Портрет Доріана Грея” - пам’ятка декадентської доби.

1

58

 

Втілення різних аспектів естетизму в образах Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла.

1

59

 

Етико-філософський сенс центрального конфлікту краси й моралі.

1

60

 

Своєрідність теми кохання.

1

61

 

Символічні значення портрета. Елементи імпресіоністської техніки. Вальдівські парадокси.

1

62-63

 

Оновлення драматургії. Культурні, історико-літературні передумові та головні шляхи оновлення європейського театру: „драма ідей” Ібсена, „драма-дискусія” Шоу, ліро-психологічна драма Чехова, символістська драма Метерлінка.

2

64

 

Ібсен, Чехов, Метерлінк, Шоу.

1

65

 

„Пігмаліон” – зразок „драми-дискусії”.

1

66

 

„Пігмаліон”. Конфлікт між науковими інтересами Хігінса та його моральною відповідальністю за долю Елізи – основа полеміки навколо „експерименту над людиною”.

1

67

 

Твір-роздум

1

68

 

Література на межі ХІХ-ХХ ст. Розвиток європейської прози на межі ХІХ-ХХ ст. Оновлення драматургії. Тематичне оцінювання.

1

69

 

Урок повторення й узагальнення вивченого протягом року матеріалу.

1

70

 

Урок повторення й узагальнення вивченого протягом року матеріалу. Завдання на літо.

1

Сайт создан в системе uCoz