Календарно – тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
10 кл.
Урок |
Дата |
Зміст навчального
матеріалу |
Годин |
І. Література XIX століття |
|||
1 |
|
Соціально-психологічна проза XIX ст. |
1 |
2 |
|
Класики соціально-психологічної прози: Ч.
Діккенс, І. Тургенєв, Ф. Достоєвський, Л. Толстой, А. Чехов |
1 |
3 |
|
Стендаль (Анрі Марі Бейль) (1783-1842).
Романтичні й реалістичні тенденції в його творчості. |
1 |
4 |
|
„Червоне і чорне” – панорамна картина часу з
усіма його суспільними конфліктами, політичними пристрастями й духовними
пошуками. |
1 |
5-6 |
|
Показ в образі Жульєна Сореля трагічної
внутрішньої боротьби, сильних і щирих пристрастей та егоїстичного розрахунку |
2 |
7 |
|
Своєрідність теми кохання та її втілення в
жіночих образах |
1 |
8 |
|
Композиція твору та символіка його назви |
1 |
9 |
|
Твір-роздум. |
1 |
10 |
|
Г. Флобер. „Пані Боварі” |
1 |
11 |
|
Оноре де Бальзак (1799-1850). Життєвий і творчий
шлях. |
1 |
12 |
|
„Гобсек”. Зображення „влади золота” як руйнівної
сили. Проблема уявних і справжніх життєвих цінностей |
1 |
13 |
|
Соціально-історична зумовленість персонажів
твору. Романтичні й реалістичні тенденції в повісті. Описи „матеріального
світу” |
1 |
14 |
|
Підготовка до написання твору-роздуму |
1 |
15 |
|
Твір-роздум |
1 |
16 |
|
Французька соціально-психологічна проза XIX ст. Стендаль.
Бальзак. Тематичне оцінювання. |
1 |
17 |
|
Федір Достоєвський (1821-1881). Життєвий і
творчий шлях письменника. |
1 |
18 |
|
„Злочин і кара”. Зображення краху
індивідуалістичного свавілля, руйнівних наслідків моральної вседозволеності. |
1 |
19 |
|
Суперечливість „теорії” Раскольникова |
1 |
20 |
|
Соціальний, моральний і філософський сенс бунту
героя |
1 |
21 |
|
Проблеми пошуків духовних орієнтирів та
морального вибору: осмислення шляхів „сильної особистості” та „маленької
людини” |
1 |
22 |
|
Ствердження християнських цінностей у творі.
Поліфонізм роману. |
1 |
23 |
|
Твір-роздум |
1 |
24 |
|
Лев Толстой (1828-1910). Життєвий і творчий
шлях. |
1 |
25 |
|
„Війна і мир” – історична епопея. |
1 |
26-27 |
|
Засоби змалювання „діалектики душі”. Втілення
різних шляхів сенсу буття в долях Андрія Болконського та П’єра Безухова. |
2 |
28 |
|
Уособлення ідеалу природної краси в образі
Наташі Ростової та духовного аристократизму в образі Марії Волконської. |
1 |
29 |
|
Філософські роздуми автора про історію,
особистість і народ у романі. Символіка пейзажів. |
1 |
30 |
|
Твір-роздум |
1 |
31 |
|
Російська соціально-психологічна проза XIX ст. Ф. Достоєвський, Л. Толстой. Тематичне оцінювання. |
1 |
32 |
|
Антон Чехов (1860-1904). Життєвий і творчий шлях
письменника. |
1 |
33 |
|
„Людина у футлярі”. Зображення трагізму
„дрібниць життя” в оповіданнях А. Чехова |
1 |
34 |
|
„Дама з собачкою”. Викриття штучності людських
почуттів, проявів бездуховності й вульгарності. |
1 |
35 |
|
„Скрипка Ротшильда”. Змалювання психологічно
складних прагнень героїв до духовного самовиявлення. |
1 |
36 |
|
„Про любов”. Лаконізм чеховської прози. |
1 |
37 |
|
Опис літературного персонажа з елементами
роздуму. |
1 |
38 |
|
Російська соціально-психологічна проза XIX ст.
А. Чехов. Тематичне оцінювання. |
1 |
39 |
|
Поезія середини XIX ст. Федір Тютчев
(1803-1873). „Silentium”, „Іще горить в душі бажання...” |
1 |
40 |
|
Змалювання трагізму людського існування на тлі
універсального природного життя. |
1 |
41 |
|
Афанасій Фет (Шеншин) (1820-1892). „Я прийшов до
тебе, мила...”. „Шепіт... ніжний звук зітхання...” |
1 |
42 |
|
Естетично натхненне переживання злиття людини зі
світом природи. Музичність вірша у творах А. Фета |
1 |
43 |
|
Волт Вітмен (1819-1892). Особливості творчого
розвитку. „Листя трави”. |
1 |
44 |
|
„Листя трави”. Національний характер поезії В.
Вітмена |
1 |
45 |
|
Шарль Бодлер (1821-1867) – пізній романтик і
предтеча символізму. |
1 |
46 |
|
Збірка „Квіти зла”. |
1 |
47 |
|
Поезія середини XIX ст. Ф. Тютчев, А. Фет, В.
Вітмен, Ш. Бодлер. Тематичне
оцінювання. |
1 |
48 |
|
Огляд літератури на межі XIX-XX ст. |
1 |
49 |
|
Поль Верлен (1844-1896). „Поетичне мистецтво” П.
Верлена – віршований маніфест символізму. |
1 |
50 |
|
„Осіння пісня”, „Сентиментальна прогулянка”,
„Так тихо серце плаче”. |
1 |
51 |
|
Артюр Рембо (1854-1891). „Моя циганерія”.
Своєрідність творчого розвитку поета. „П’яний корабель”. Емоційне підгрунтя поезій
Рембо. |
1 |
52 |
|
„Голосівки” – яскравий зразок символістського
пошуку „відповідностей” між різними началами життя. Багатство асоціацій при
створенні панорами Всесвіту. |
1 |
53 |
|
Твір-роздум. |
1 |
54 |
|
Поезія на межі XIX-XX ст. П. Верлен. А. Рембо. Тематичне оцінювання. |
1 |
55 |
|
Розвиток європейської прози на межі ХІХ-ХХ ст. |
1 |
56 |
|
Оскар Уайльд (1854-1900). Віддзеркалення
декадентської доби в особистості й долі Уайльда. |
1 |
57 |
|
„Портрет Доріана Грея” - пам’ятка декадентської
доби. |
1 |
58 |
|
Втілення різних аспектів естетизму в образах
Доріана Грея, лорда Генрі та Безіла. |
1 |
59 |
|
Етико-філософський сенс центрального конфлікту
краси й моралі. |
1 |
60 |
|
Своєрідність теми кохання. |
1 |
61 |
|
Символічні значення портрета. Елементи
імпресіоністської техніки. Вальдівські парадокси. |
1 |
62-63 |
|
Оновлення драматургії. Культурні,
історико-літературні передумові та головні шляхи оновлення європейського
театру: „драма ідей” Ібсена, „драма-дискусія” Шоу, ліро-психологічна драма
Чехова, символістська драма Метерлінка. |
2 |
64 |
|
Ібсен, Чехов, Метерлінк, Шоу. |
1 |
65 |
|
„Пігмаліон” – зразок „драми-дискусії”. |
1 |
66 |
|
„Пігмаліон”. Конфлікт між науковими інтересами
Хігінса та його моральною відповідальністю за долю Елізи – основа полеміки
навколо „експерименту над людиною”. |
1 |
67 |
|
Твір-роздум |
1 |
68 |
|
Література на межі ХІХ-ХХ ст. Розвиток
європейської прози на межі ХІХ-ХХ ст. Оновлення драматургії. Тематичне оцінювання. |
1 |
69 |
|
Урок повторення й узагальнення вивченого
протягом року матеріалу. |
1 |
70 |
|
Урок повторення й узагальнення вивченого
протягом року матеріалу. Завдання на літо. |
1 |