КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 9 КЛАСУ
(70 год, 2 год на тиждень)

І семестр

Дата Тема і зміст уроку Примітки
1   Організаційний урок. Ознайомлення з вимогами до навчальних до¬сягнень, списком обов'язкової для прочитання художньої літератури, методичним комплексом (підручник, робочий зошит, зошит для контрольних робіт тощо) із зарубіжної літератури. Узагальнення матеріалу, вивченого у 8 класі  
2   Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське та українське бароко  
3   ПЧ. Поезія бароко  
4   Педро Кальдерон — видатний драматург і поет іспанського бароко. «Життя — це сон» як втілення світоглядних і художніх принципів ба¬роко  
5   Філософсько-моральний конфлікт драми  
6   Причини і наслідки еволюції образу Сехісмундо  
7   Класицизм як художній напрям у літературі XVII ст. Філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Основні правила класицизму.
Самостійна робота
 
8   Мольєр — видатний комедіограф класицизму, творець «високої комедії»  
9   Історія створення, конфлікт і проблематика комедії «Міщанин-шляхтич». Утілення в ній рис класицизму  
10   Висміювання безпідставних претензій буржуа Журдена на аристокра¬тизм, інтелігентність і освіченість  
11   Засоби творення смішного в творі. Виховний потенціал комедії  
12   Контрольна робота (тести) за розділами «Бароко» та «Класицизм»  
13   Просвітництво як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя; виникнення (сентименталізм) та розвиток (класицизм, реалізм) художніх напрямів, нових жанрів (філософська повість та ін.) Звернута особливу увагу на романи Д.Дефо і Дж.Свіфта, вивчені у попередніх класах, як на просвітительські твори, на полеміку Дефо і Свїфта, що знайшла своє відображення у творах
14   РМ. Семінар. «Пригоди Робінзона Крузо» Д.Дєфо і «Мандри Гулівера» Дж. Свіфта як філософська дискусія про долю людства і шляхи розвитку цивілізації  
15   Вольтер. Нарис життя та творчості. Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви  
16   Конфлікт «природної людини» Гурона і французького суспільства як центральний у творі  
17   Антимонархічні та антиклерикальні мотиви твору. Гурон і Гордон у Бастилії. Трагізм долі мадемуазель де Сент-Ів і Гурона  
18   Контрольний твір за повістю Вольтера «Простак»  
19   Й.В. Ґете. Нарис життя та творчості Повторити особливості віршів Гете, зокрема, «Нічна пісня мандрівника» та «Вільшаний король», що вивчалися у 5 та 7 класах
20   Трагедія «Фауст» — вершина його творчості і один із найвидатніших творів світової літератури. Історія створення, композиція та пробле¬матика  
21   Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття і призначення людини  
22   Опозиція Фауст—Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла. Фауст і Маргарита. Контрольна робота (відповіді на запитання)  
23   Ф.Шиллер. Загальна характеристика життя та творчості Повторити відомості про творчість Шиллера, вивчені на уроках зарубіжної літератури 7 класу
24   Народна драма «Вільгельм Телль», поетизація в ній боротьби за національну незалежність і свободу особистості  
25   Символічний сенс сцени на Рютлі. Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння  
26   Особливості драматичного конфлікту в творі та його художнього втілення
Контрольний домашній твір 
за драмою Шиллера
 
27   Особливості романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Специфіка романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники В огляді згадати про творчість письменників-романтиків, чия творчість вивчалася у попередніх класах (В.Скотт, Ш.Петефі, Р.Л.Стівенсон та ін.)
28   РМ Скласти тези до теми «Що таке романтизм і романтичний світогляд, його відмінності від світогляду просвітителів?»  
29   Е.Т.А.Гофман — видатний німецький письменник-романтик.  
30   «Крихітка Цахес» — шедевр романтичної казки-новели. Протистояння митця та філістера — основний її конфлікт. Сатирико-метафоричний зміст твору  
31   Специфіка романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії, контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного. Іронія і гротеск у творі.
Контрольна робота 
(тести)
 
32   Підсумковий урок  

ІІ семестр

Дата Тема і основний зміст уроку Примітки
33   Г.Гайне  німецький поет-романтик. «Книга пісень»  видатнеяви­ще німецького романтизму  
34   Любов  першооснова життя. Змалювання природи як засіббачен­ня і пізнання світу та власної душі у віршах із «Книгипісень»  
35   Читання напам'ять віршів Гайне  
36   Дж.Байрон  англійський поет-романтик, фундатор течіїбайронізму. Провідні мотиви і домінуючі настрої його творчості  
37   Байронічний герой і настрої «світової скорботи» у віршах поета.
Читання напам'ять вірша Байрона з коментарем
 
38   Поема «Мазепа», історична основа та романтичний міф.Особливості композиції поеми  
39   Риси романтичного героя в образі Мазепи  
40   РМ. Написати есе «Україна і поема Байрона»  
41  
Творчість А.Міцкевича — апогей польського романтизму. Перебування поета в Росії й Україні, його відтворення в поезії (цикл «Кримські сонети»)
Повторити відомості про творчість А.Міцкевича, вивчені у 7 класі
42   Мотив єдності природи й людини. Патріотизм і ностальгія за дале­кою батьківщиною як провідний настрій «Кримських сонетів».Читання напам'ять вірша  
43   «Дзяди» як філософська драма. Монолог Конрада, втілення вньо­му рис романтизму  
44   Контрольна робота за творчістю Гейне, Байрона, Міцкевича   
45  
Олександр Пушкін — видатний російський поет
Повторити відомості про твори Пушкіна, вивчені у попередніх класах 
46   Жанрово-тематичне розмаїття лірики Пушкіна   
47   Читання напам'ять віршів Пушкіна   
48   «Євгеній Онєгін»  соціально-психологічний роман у віршах.Онєгінська строфа   
49   Характеристика образу Євгенія Онєгіна   
50   Характеристика образу Ленського   
51   РМ. Диспут. Чому Онєгін став «зайвою людиною»?   
52   Характеристика образу Тетяни. Тетяна  улюблена героїняПушкіна   
53   Контрольний твір за текстами 0.Пушкіна   
54   М.Лермонтов — видатний російський письменник Повторити відомості про твори Лермонтова, вивчені у попередніх кла­сах
55   Мотиви свободи і самотності, песимізм поезій Лермонтова.Читання напам'ять вірша   
56   «Герой нашого часу»  морально-психологічний роман про долюпокоління. Сенс назви роману. Особливості композиції та її роль у розкритті характеру Печоріна  
57   Характеристика образу Печоріна, його зв'язок з байронічнимгероєм та образом Онєгіна   
58   Жіночі персонажі роману. Максим Максимович  образ«маленької людини»   
59   Романтичні й реалістичні елементи в творі.
Контрольна робота (тести) 
 
60   Микола Гоголь  російський і український письменник.Вплив української культури на розвиток його творчості Повторити відомості про повість «ТарасБульба», вивчену у 7 класі 
61   ПЧ. «Вечори на хуторі біля Диканьки» і романтичний образ України   
62   Високий гуманізм письменника і зображення в повісті «Шинель» трагічної долі «маленької людини» Акакія Акакійовича  
63   Порівняльна характеристика образів маленьких людей: Макси¬ма Максимовича («Герой нашого часу» М.Лермонтова) та Акакія Акакійовича («Шинель» М.Гоголя)   
64   Суміщення в повісті «Шинель» елементів романтизму і реалізму   
65   Контрольний домашній твір за творами М.Лермонтова і М.Гоголя   
66   Узагальнення та систематизація вивченого протягом рокуматеріалу   
67   Узагальнення та систематизація вивченого протягом рокуматеріалу.
Контрольна робота (тести) 
 
68   Література на літо  
69   Підсумковий урок    
70   Резерв для вчителя (карантин, свята тощо)   
 

Сайт создан в системе uCoz