№ |
Дата |
Тема і зміст уроку |
Примітки |
1 |
|
Організаційний
урок. Ознайомлення з вимогами до навчальних до¬сягнень, списком
обов'язкової для прочитання художньої літератури, методичним комплексом
(підручник, робочий зошит, зошит для контрольних робіт тощо) із
зарубіжної літератури. Узагальнення матеріалу, вивченого у 8 класі |
|
2 |
|
Бароко як перший загальноєвропейський художній напрям. Європейське та українське бароко |
|
3 |
|
ПЧ. Поезія бароко |
|
4 |
|
Педро
Кальдерон — видатний драматург і поет іспанського бароко.
«Життя — це сон» як втілення світоглядних і художніх
принципів ба¬роко |
|
5 |
|
Філософсько-моральний конфлікт драми |
|
6 |
|
Причини і наслідки еволюції образу Сехісмундо |
|
7 |
|
Класицизм як художній напрям у літературі XVII ст. Філософське та естетичне підґрунтя класицизму. Основні правила класицизму.
Самостійна робота |
|
8 |
|
Мольєр — видатний комедіограф класицизму, творець «високої комедії» |
|
9 |
|
Історія створення, конфлікт і проблематика комедії «Міщанин-шляхтич». Утілення в ній рис класицизму |
|
10 |
|
Висміювання безпідставних претензій буржуа Журдена на аристокра¬тизм, інтелігентність і освіченість |
|
11 |
|
Засоби творення смішного в творі. Виховний потенціал комедії |
|
12 |
|
Контрольна робота (тести) за розділами «Бароко» та «Класицизм» |
|
13 |
|
Просвітництво
як літературна епоха. Розмаїття виявів літературного життя; виникнення
(сентименталізм) та розвиток (класицизм, реалізм) художніх напрямів,
нових жанрів (філософська повість та ін.) |
Звернута
особливу увагу на романи Д.Дефо і Дж.Свіфта, вивчені у попередніх
класах, як на просвітительські твори, на полеміку Дефо і Свїфта, що
знайшла своє відображення у творах |
14 |
|
РМ. Семінар.
«Пригоди Робінзона Крузо» Д.Дєфо і «Мандри
Гулівера» Дж. Свіфта як філософська дискусія про долю людства і
шляхи розвитку цивілізації |
|
15 |
|
Вольтер. Нарис життя та творчості. Ідейний зміст і художня структура філософської повісті «Простак», сенс її назви |
|
16 |
|
Конфлікт «природної людини» Гурона і французького суспільства як центральний у творі |
|
17 |
|
Антимонархічні та антиклерикальні мотиви твору. Гурон і Гордон у Бастилії. Трагізм долі мадемуазель де Сент-Ів і Гурона |
|
18 |
|
Контрольний твір за повістю Вольтера «Простак» |
|
19 |
|
Й.В. Ґете. Нарис життя та творчості |
Повторити
особливості віршів Гете, зокрема, «Нічна пісня мандрівника»
та «Вільшаний король», що вивчалися у 5 та 7 класах |
20 |
|
Трагедія
«Фауст» — вершина його творчості і один із
найвидатніших творів світової літератури. Історія створення, композиція
та пробле¬матика |
|
21 |
|
Образ Фауста як утілення динамізму нової європейської цивілізації. Пошуки сенсу буття і призначення людини |
|
22 |
|
Опозиція Фауст—Мефістофель, діалектичне вирішення проблеми добра і зла. Фауст і Маргарита. Контрольна робота (відповіді на запитання) |
|
23 |
|
Ф.Шиллер. Загальна характеристика життя та творчості |
Повторити відомості про творчість Шиллера, вивчені на уроках зарубіжної літератури 7 класу |
24 |
|
Народна драма «Вільгельм Телль», поетизація в ній боротьби за національну незалежність і свободу особистості |
|
25 |
|
Символічний сенс сцени на Рютлі. Геслер і Вільгельм Телль: причини і характер протистояння |
|
26 |
|
Особливості драматичного конфлікту в творі та його художнього втілення
Контрольний домашній твір за драмою Шиллера |
|
27 |
|
Особливості
романтизму як художнього напряму, його естетичні принципи. Специфіка
романтичного світосприйняття. Багатство і розмаїття літератури
романтизму, її художні відкриття і найвидатніші представники |
В
огляді згадати про творчість письменників-романтиків, чия
творчість вивчалася у попередніх класах (В.Скотт, Ш.Петефі,
Р.Л.Стівенсон та ін.) |
28 |
|
РМ Скласти тези до теми «Що таке романтизм і романтичний світогляд, його відмінності від світогляду просвітителів?» |
|
29 |
|
Е.Т.А.Гофман — видатний німецький письменник-романтик. |
|
30 |
|
«Крихітка
Цахес» — шедевр романтичної казки-новели. Протистояння
митця та філістера — основний її конфлікт. Сатирико-метафоричний
зміст твору |
|
31 |
|
Специфіка
романтизму Гофмана: переплетіння реальності та нестримної фантазії,
контраст високого, прекрасного і заземлено-буденного, потворного.
Іронія і гротеск у творі.
Контрольна робота (тести) |
|
32 |
|
Підсумковий урок |
|