Календарно-тематичне планування уроків образотворчого мистецтва, 6 клас

 

1-й семестр

Розділ І.  Форма в образотворчому мистецтві (16 годин)

Тема 1. Форма (площина, конструкція, об’єм)

Навчальні завдання

Орієнтовані

твори для

сприймання

Орієнтовані тематичні вправи

та завдання

Художні

техніки та

матеріали

Твори

мистецтва, що інтегрують у

навчальний

процес

1. Вивчення геометричних форм та фігур. Площинне та об’ємне рішення. Розвиток логічного мислення.

Бесіда „Види графіки”, стилі та напрями  в мистецтві. Кубізм.  Супрематизм. К. Малевич „Чорний квадрат”

В. Татлін ,  Л. Попова.

1. Графічні вправи, замальовки геометричних фігур, форм.

2. Вправи на зображення конструктивного складу предметів.

Олівці, туш, перо, фломастери.

А. Ведель. „Херувимська”

2. Відтворення реальної форми предметів, пропорції. Засоби виразності графіки. Геометрична подібність зображення природних форм.

Геометричні  тіла: піраміда, куб, паралелепіпед. Таблиці.

Д. Арчімбольдо „Бібліотекар”;

 І. Кулик.  „ Ільїнська церква ”.

1.Вправи на створення плям силуетів геометричних фігур.

2. Перспективне зображення коробки (куба, паралелепіпеда).

3. Виконати композицію на тему: „Подорож у країну  геометричних тіл”.  Конструювання предметів, машин з геометричних тіл (ескіз).

Олівці, ручки (гелеві, кулькові), фломастери, пастель, кольорові крейди, вугіль.

Л. Бетховен. „Симфонія - 5”

3. Лінійна та повітряна перспектива. Побудова  предметів призматичної форми .

Ю. Пименов.  „ Міські пейзажі”; Д. Нарбут.  „ Старі Черкаси” 

М. Шагал. „ Над  містом ”;

І. Бондар.  „У Черкасах осінь”, „Каштани цвітуть”; А. Недосєко.  „Черкаський дворик”; О. Шалабаєва. „Старий дворик”.

1. Вправи-замальовки на передачу  масштабності та пропорцій.

2. Графічна побудова предметів призматичної форми

3.Творче завдання: „Куточок рідного міста”.

Олівці, фломастери, туш, перо, гуаш.

Е. Гріг. „Ранок” із Першої  сюїти   до драми  Г.Ібсена  „Пер Г`юнт”;

В. Моцарт .  „Симфонія – 40”.

4. Графічні  засоби виявлення  об’ємної форми  та фактури.  Пляма , штрих, лінія .

Силуетна графіка  Г.Нарбута, 

В. Вазарелі.

1.Вправи на  створення  плям-силуетів  птахів , тварин , риб  -

„Хто сховавсь у плямі?”.

 3. Творче  завдання. Графічна композиція на одну із тем: „Пустотливі звірята”, „Зустрілися лісові птахи”, „Риби в акваріумі”.

Олівці, ручки (гелеві, кулькові ), фломастери, пастель, кольорові крейди, білила, акварель, гуаш, різні пензлі. Кляксогафія.

Е. Гріг. „Пташка”; Д. Шостакович. „Ведмідь”;

К. Сен -Санс. „Лебідь”;

М. Римський-Корсаков. „Зібралися птахи” (опера  “Снігуронька”);

 Р.Щедрін. Фрагмент із балету „Горбоконик”,  „Золоті рибки”.

5.  Засоби виразності  живопису. Виявлення об’єму , форм, матеріалу,  настрою. Пляма , мазок, монотипія , кляксографія.

К. Білокур. „ Квіти”;

Арчімбольдо.     „ Чотири пори року”,  „ Флора”;

Т. Яблонська.  „ Літо ”;

А. Пластов.  „Осінній етюд”.

 

1.Вправи на створення  плям - силуетів (розвиток абстрактного мислення).

2. Створення  цікавого образу  живописними  техніками „Осіннє дерево”.

Кляксографія , монотипія, гуаш, туш, акварель, перо, різні пензлі .

В. Сокольський.  „У гаю”;

 Г. Маляр. „ Ранок”; Д. Кабалевський. „Три подруги”.

6. Колір та форма  у роботах  М. Прийма-ченко. Вирішення декоративної композиції.

 

 

 

 

 

 

М. Приймаченко.  „Дикий звір”, „Буслики”,  „Лісова павлина”, „Пава на хмелю”,  „Слон”, „Фантастична звірина”,  „ Котячий цар”,  „Чайка у гніздечку”, „Фіолетовий звір”.

В. Яковець.  „ Дикий кіт”.

1.Вправи  на спрощення  природних  форм   (стилізація).

 2. Ескіз птаха  або звіра , пошук  композиції.

 3. Створити композицію  „ Птах  щастя”  або  „Дивний звір ”.

Гуаш, акварель, пастель, пензлі.

А.  Мігай. „ Зелений світ ”;

 Українські народні пісні: „Котику сіренький”, „Зайчику, мій братику”, „Два півники”,  „Занадився журавель”; Л. Лисенко.  „Пісня лисички” з опери „Коза-дереза”;  К. Стеценко. „Іде коза”; С. Прокоф’єв. Симфонічна казка  „Петя і вовк”,  теми: пташки, качки, кицьки, вовка.

7. Виявлення форми пластичними засобами. Рельєф .

В. Ватагін , В. Гніздовський

(серія графічних творів ).

 

1. Замальовки морських  істот.

2. Проліплювання основи.

3. Створення  рельєфу на тему:

 „ Морські істоти  .”

Пластилін,  солоне тісто, глина.

М . Римський-Корсаков.

 Фрагмент із опери „Садко”;

Ф. Шуберт. „Форель”;

М. Чюрльоніс. „Море” -симфонічна поема.

8. Засоби  виразності  скульптури. Об’єм, пластика форми, фактура. Способи ліплення  скульптури. Скульптура малої форми, дрібна  пластика.

 

 

Анімалістична скульптура В.Ватагіна, І. Єфімова.

1.Повторити  способи  ліплення: 

а)  пластичний; 

б) конструктивний;

в) нарощування.

2.  Ліплення  анімалістичної 

скульптури.

Глина, пластилін, солоне тісто.

О.Бородін. Симфонія­-2 

„ Богатирська”,  фрагмент;

Х.В. Глюк. Фрагмент із  опери  „ Орфей  та Евридіка.”

 

Тема 2. Світлотінь

 

9. Графічні   засоби  виявлення  об’ємної  форми. Передача  світлотіні  та  об’єму (лінією, штрихом, тоном)

Таблиці  академічної побудови  „ Геометричні тіла”.

А. Веснін.   Театральна

 декорація  до „Федре”

 Ж.  Расіна.

 

1. Вправи на побудову куба , циліндра.

2. Побудова  зі своєї точки зору куба та циліндра (з натури).

3. Передати об’єм  тоном, штрихом.

Простий олівець, гумка.

П. І. Чайковський. „Танок із кубками”.

10. Об’єм, передача світлотіні.

Хроматичні та ахроматичні

кольори. Передати  об’єм тоном.

 

І. Хруцький.     „Плоди та свічка”;

К . Білокур. „ Сніданок”

 

1. Вправи  на виконання тонової  розтяжки.

2. Побудова кулі  та піраміди.

3. Передати об’єм  тоном.

Акварель, метод  лесіровки. Гризайль.

Ю. Щуровський. „Після перегляду Куїнджі”.

 

 

11.-12. Композиція  у живописі.

Живописні засоби виявлення об’єму.

Малювання з натури.

 

 

В. Черкасов. „Золота осінь”;

  В. Монастирський. „Гуцульський  натюрморт ”;        К. Білокур. „Натюрморт з хлібом”,  „Сніданок”.

 

 

1. Вправи  на композиційне розміщення групи предметів.

2. Аналіз форми  та розкладання  складних форм предметів  на прості.

3. Графічна  побудова  натюрморту.

4. Виконання роботи в кольорі, прокладання  власних та падаючих тіней, рефлексів.

 

Олівець, акварель,

гуаш, пастель , пензлі.

 

Е. Гріг.  „У печері гірського короля”, із драми  Г.Ібсена  „Пер Г`юнт”.

13.  Декоративні засоби виявлення об’ємної форми, світлотіні.

Декоративний пейзаж.

М. Тимченко. „На лузі в Седневі”, „Стоїть гора”;

розписи палехських майстрів.

1. Вправи на спрощення  природних форм дерев (виявлення  основних елементів).

2. Виконання ескізу графічно.

3. Виконання  композиції :

„В лугах за рікою”,    „Рідні     краєвиди”.

 

Кольоровий папір,

клей, ножиці, акварель, гуаш, пензлі (техніка - пуантилізм).

М. Гайворонський. „Зима і весна”; О. Лядов. „Чарівне озеро”; О. Філіпченко. „Ми на луг ходили”; А. Вівальді. „Пори року”; П. Чайковський. „Пори року”.

14-15. Новорічні  сувеніри: маски, костюми.

Колаж, паперопластика, аплікація.

 

Маски  карнавальних костюмів, твори майстрів декоративного  мистецтва.

1. Ескізи – замальовки.

2. Виготовлення  шаблонів,

деталей.

3. Практична робота учнів.

Кольоровий  папір,

тканина, клей, ножиці, папір, гуаш, пензлі.

Р. Шуман. „Дід  Мороз”.

16. Підсумок по темі. Тестування.

 

 

 

 

 

 

 

 


Крім того ви можете безкоштовно завантажити програми



Цікаво про цікаве



Сайт создан в системе uCoz