iconed4.exe
BSINSTALL.exe
grapcon5.exe
freshdow.exe
regetdx.exe
jv16pt_setup_hb.exe
coffeeanimator.rar
teleport129.rar
oesetup.exe
Цікаво про цікаве
Календарно-тематичне
планування
уроків образотворчого мистецтва, 6 клас
1-й семестр Розділ І. Форма в образотворчому
мистецтві (16 годин) |
||||
Тема 1. Форма
(площина, конструкція, об’єм) |
||||
Навчальні завдання |
Орієнтовані твори для сприймання |
Орієнтовані
тематичні вправи та завдання |
Художні техніки та матеріали |
Твори мистецтва, що
інтегрують у навчальний процес |
1. Вивчення
геометричних форм та фігур. Площинне та об’ємне рішення.
Розвиток логічного мислення. |
Бесіда
„Види графіки”, стилі та напрями
в мистецтві. Кубізм.
Супрематизм. К. Малевич „Чорний
квадрат” В. Татлін ,
Л. Попова. |
1. Графічні
вправи, замальовки геометричних фігур, форм. 2. Вправи на
зображення конструктивного складу предметів. |
Олівці, туш, перо,
фломастери. |
А. Ведель.
„Херувимська” |
2. Відтворення
реальної форми предметів, пропорції. Засоби виразності графіки.
Геометрична подібність зображення природних форм. |
Геометричні тіла: піраміда, куб,
паралелепіпед. Таблиці. Д. Арчімбольдо
„Бібліотекар”; І.
Кулик. „
Ільїнська церква ”. |
1.Вправи на
створення плям силуетів геометричних фігур. 2. Перспективне
зображення коробки (куба, паралелепіпеда). 3. Виконати
композицію на тему: „Подорож у країну геометричних
тіл”. Конструювання
предметів, машин з геометричних тіл (ескіз). |
Олівці, ручки
(гелеві, кулькові), фломастери, пастель, кольорові крейди, вугіль. |
Л. Бетховен.
„Симфонія - 5” |
3. Лінійна та
повітряна перспектива. Побудова предметів
призматичної форми . |
Ю. Пименов. „ Міські
пейзажі”; Д. Нарбут. „
Старі Черкаси” М. Шагал.
„ Над містом
”; І. Бондар. „У Черкасах
осінь”, „Каштани цвітуть”; А. Недосєко. „Черкаський
дворик”; О. Шалабаєва. „Старий дворик”. |
1.
Вправи-замальовки на передачу масштабності
та пропорцій. 2. Графічна
побудова предметів призматичної форми 3.Творче завдання:
„Куточок рідного міста”. |
Олівці,
фломастери, туш, перо, гуаш. |
Е. Гріг.
„Ранок” із Першої
сюїти до
драми Г.Ібсена „Пер Г`юнт”; В. Моцарт . „Симфонія
– 40”. |
4. Графічні засоби виявлення об’ємної форми та фактури. Пляма
, штрих, лінія . |
Силуетна графіка Г.Нарбута,
В. Вазарелі. |
1.Вправи на створення
плям-силуетів птахів
, тварин , риб - „Хто
сховавсь у плямі?”. 3.
Творче завдання.
Графічна композиція на одну із тем: „Пустотливі
звірята”, „Зустрілися лісові птахи”,
„Риби в акваріумі”. |
Олівці, ручки
(гелеві, кулькові ), фломастери, пастель, кольорові крейди, білила,
акварель, гуаш, різні пензлі. Кляксогафія. |
Е. Гріг.
„Пташка”; Д. Шостакович.
„Ведмідь”; К. Сен -Санс.
„Лебідь”; М.
Римський-Корсаков. „Зібралися птахи” (опера “Снігуронька”); Р.Щедрін.
Фрагмент із балету „Горбоконик”,
„Золоті рибки”. |
5.
Засоби виразності
живопису. Виявлення об’єму , форм,
матеріалу, настрою.
Пляма , мазок, монотипія , кляксографія. |
К. Білокур.
„ Квіти”; Арчімбольдо.
„
Чотири
пори
року”, „
Флора”; Т. Яблонська. „ Літо
”; А. Пластов. „Осінній
етюд”. |
1.Вправи на
створення плям -
силуетів (розвиток абстрактного мислення). 2. Створення цікавого образу живописними техніками
„Осіннє дерево”. |
Кляксографія ,
монотипія, гуаш, туш, акварель, перо, різні пензлі . |
В. Сокольський. „У
гаю”; Г.
Маляр. „ Ранок”; Д. Кабалевський. „Три
подруги”. |
6. Колір та форма у роботах
М. Прийма-ченко. Вирішення декоративної композиції. |
М. Приймаченко. „Дикий
звір”, „Буслики”, „Лісова
павлина”, „Пава на хмелю”, „Слон”,
„Фантастична звірина”, „
Котячий цар”, „Чайка
у гніздечку”, „Фіолетовий звір”. В. Яковець. „
Дикий кіт”. |
1.Вправи на спрощення природних
форм
(стилізація). 2.
Ескіз птаха або
звіра , пошук композиції. 3.
Створити композицію „
Птах щастя”
або „Дивний звір
”. |
Гуаш, акварель,
пастель, пензлі. |
А.
Мігай. „ Зелений світ ”; Українські
народні пісні: „Котику сіренький”,
„Зайчику, мій братику”, „Два
півники”, „Занадився
журавель”; Л. Лисенко. „Пісня
лисички” з опери „Коза-дереза”; К. Стеценко.
„Іде коза”; С. Прокоф’єв. Симфонічна казка „Петя і
вовк”, теми:
пташки, качки, кицьки, вовка. |
7. Виявлення форми
пластичними засобами. Рельєф . |
В. Ватагін , В.
Гніздовський (серія графічних
творів ). |
1. Замальовки
морських істот. 2. Проліплювання
основи. 3. Створення рельєфу на тему: „
Морські істоти .” |
Пластилін, солоне тісто, глина. |
М .
Римський-Корсаков. Фрагмент
із опери „Садко”; Ф. Шуберт.
„Форель”; М. Чюрльоніс.
„Море” -симфонічна поема. |
8. Засоби виразності
скульптури. Об’єм, пластика форми,
фактура. Способи ліплення скульптури.
Скульптура малої форми, дрібна пластика. |
Анімалістична
скульптура В.Ватагіна, І. Єфімова. |
1.Повторити способи
ліплення: а)
пластичний; б) конструктивний; в) нарощування. 2.
Ліплення анімалістичної скульптури. |
Глина, пластилін,
солоне тісто. |
О.Бородін.
Симфонія-2 „
Богатирська”, фрагмент; Х.В. Глюк.
Фрагмент із опери „ Орфей та Евридіка.” |
Тема 2. Світлотінь |
||||
9. Графічні засоби виявлення
об’ємної
форми. Передача
світлотіні та об’єму (лінією,
штрихом, тоном) |
Таблиці академічної побудови „ Геометричні
тіла”. А. Веснін. Театральна декорація до
„Федре” Ж. Расіна. |
1. Вправи на
побудову куба , циліндра. 2. Побудова зі своєї точки зору куба
та циліндра (з натури). 3. Передати
об’єм тоном,
штрихом. |
Простий олівець,
гумка. |
П. І. Чайковський.
„Танок із кубками”. |
10.
Об’єм, передача світлотіні. Хроматичні та
ахроматичні кольори. Передати об’єм тоном. |
І. Хруцький. „Плоди
та свічка”; К . Білокур.
„ Сніданок” |
1. Вправи на виконання тонової розтяжки. 2. Побудова кулі та піраміди. 3. Передати
об’єм тоном. |
Акварель, метод лесіровки. Гризайль. |
Ю. Щуровський.
„Після перегляду Куїнджі”. |
11.-12. Композиція у живописі. Живописні засоби
виявлення об’єму. Малювання з натури. |
В. Черкасов.
„Золота осінь”;
В. Монастирський. „Гуцульський натюрморт ”;
К. Білокур. „Натюрморт з хлібом”, „Сніданок”.
|
1. Вправи на композиційне розміщення
групи предметів. 2. Аналіз форми та розкладання складних форм предметів на прості. 3. Графічна побудова
натюрморту. 4. Виконання
роботи в кольорі, прокладання власних
та падаючих тіней, рефлексів. |
Олівець, акварель, гуаш, пастель ,
пензлі. |
Е. Гріг. „У печері
гірського короля”, із драми
Г.Ібсена „Пер
Г`юнт”. |
13. Декоративні засоби
виявлення об’ємної форми, світлотіні. Декоративний
пейзаж. |
М. Тимченко.
„На лузі в Седневі”, „Стоїть
гора”; розписи палехських
майстрів. |
1. Вправи на
спрощення природних
форм дерев (виявлення основних
елементів). 2. Виконання
ескізу графічно. 3. Виконання композиції : „В лугах
за рікою”,
„Рідні
краєвиди”. |
Кольоровий папір, клей, ножиці,
акварель, гуаш, пензлі (техніка - пуантилізм). |
М. Гайворонський.
„Зима і весна”; О. Лядов. „Чарівне
озеро”; О. Філіпченко. „Ми на луг
ходили”; А. Вівальді. „Пори року”; П.
Чайковський. „Пори року”. |
14-15. Новорічні сувеніри: маски, костюми. Колаж,
паперопластика, аплікація. |
Маски карнавальних костюмів,
твори майстрів декоративного мистецтва. |
1. Ескізи
– замальовки. 2. Виготовлення шаблонів, деталей. 3. Практична
робота учнів. |
Кольоровий папір, тканина, клей,
ножиці, папір, гуаш, пензлі. |
Р. Шуман.
„Дід Мороз”. |
16. Підсумок по
темі. Тестування. |
|
|
|
|